//
کدخبر: ۴۱۲۶۸۶ //
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد؛

"دانشگاه رازی" پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک و هوشمند‌سازی پنجره واحد خدمات دانشگاهی در کشور

نشست خبری رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اصحاب‌رسانه پیش‌از‌ظهر امروز (۲۸‌تیر) برگزار شد.

 "دانشگاه رازی" پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک و هوشمند‌سازی پنجره واحد خدمات دانشگاهی در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدنبی احمدی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: فناوری اطلاعات به عنوان عامل توسعه در تمامی عرصه‌ها است که می‌تواند رشد اقتصادی را نیز در پی داشته باشد.
رئیس دانشگاه رازی با اشاره اقدامات پیشرو دانشگاه رازی در سطح کشور گفت: دانشگاه رازی به عنوان اولین دانشگاهی بود که به خدمات الکترونیک دولت با محوریت پنجره الکترونیک پیوست.
وی افزود: در حال حاضر بخشی از خدمات در این بستر به صورت هوشمند ارائه می‌شود و قصد داریم در گام‌ بعدی نسبت به هوشمند‌سازی کلیه خدمات اقدام نماییم.
احمدی تصریح کرد:در حال حاضر دانشگاه رازی با راه‌اندازی مراکز تخصصی همچون؛ مرکز معماری سازمانی، اینترنت اشیا و آپا توانسته نقش اساسی در فناوری کشور ایفا کند تا جایی که بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کشور برای انعقاد قرارداد اتصال دانشگاه‌ها به خدمات پنجره‌ واحد الکترونیک اعلام آمادگی کردند اما وزارت علوم، با دانشگاه رازی قرارداد را منعقد کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۷ دانشگاه کشور به پنجره واحد دولت الکترونیک متصل هستند گفت: قصد داریم خدمات در این پنجره را یکپارچه نماییم که در حال حاضر ۶۰ درصد آن یکپارچه سازی شده است.
به گفته احمدی دانشگاه رازی در سالجاری قصد دارد نسبت به هوشمند سازی و یکپارچه سازی خدمات اقدام نماید و در این زمینه هوشمندسازی پنجره واحد مسیر دسترسی به خدمات را آسانتر می‌کند و کاربر سردرگم نمی‌شود، همچنین کاربر در مسیر هوشمندسازی هیچ داده‌ای وارد نمی‌کند که این موضوع بسیار قابل توجه است.
رئیس دانشگاه رازی بیان داشت: در حال حاضر ۸۶ درصد خدمات در دانشگاه رازی به صورت الکترونیک و ۲۰ درصد هوشمند است و ۲۵ دانشگاه کشور نیز به پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی پیوسته‌اند.
وی در ادامه از دیگر اقدامات دانشگاه رازی به عنوان اولین دانشگاه کشور را توجه به موضوع جوانی جمعیت و پیگیری ساخت و احداث خوابگاه‌های متاهلی به صورت ویژه عنوان کرد و افزود: در چند روز اخیر نیز سامانه کشف خودکار درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی (فیشینگ) توسط متخصصان دانشگاه رازی راه‌اندازی شد که یکی از اقدامات خوب در این دانشگاه است.
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که گاها بعضی کلاهبرداری‌ها از طریق آدرس‌های بانکی جعلی صورت می‌گیرد افرادی که به جعلی بودن درگاه اینترنتی مشکوک هستند می توانند با وارد کردن‌آدرس در سامانهhttp://phishing.hashsharp.ir استعلام بگیرندو از جعلی بودن یا نبودن درگاه اطمینان حاصل نمایند.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۶۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان