//
کدخبر: ۳۸۳۳۲۷ //
به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه رازی؛

"همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور" اسفندماه در کرمانشاه برگزار می‌شود

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه رازی"همایش ملی آموزش‌عالی در غرب کشور" اسفندماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

"همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور" اسفندماه در کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نخستین نشست خبری برگزاری همایش ملی آموزش‌عالی در غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه رازی امروز (دوم بهمن‌ماه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر سجاد دادفر در ابتدای این نشست اظهار کرد: دانشگاه رازی در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۱ توسط عبدالعلی گویا با اصالتی کرمانشاهی تاسیس شد و به نهادی علمی در راستای گسترش علم و پژوهش در غرب کشور تبدیل گردید.

photo_2023-01-22_13-21-27

دبیر اجرایی همایش ملی آموزش‌عالی در غرب کشور از مهمترین اهدف برگزاری این همایش را استفاده از تجارب و دانش پیشینیان در عرصه علم و دانش و تکریم پیشکسوتان عرصه علم در منطقه غرب کشور عنوان کرد و افزود: سامانه hamayesh.razi.ir/hdwc/fa در راستای ارسال مقالات در بستر اینترنت فعال شده که علاقمندان می‌توانند تا تاریخ دهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آثار خود را ارسال نمایند‌

وی تصریح کرد: علاوه بر طراحی سایت و فراخوان دو مرحله‌ای، در حاشیه این همایش برنامه‌های جانبی همچون افتتاح مرکز مطالعات تاریخی، افتتاح موزه و تالار افتخارات دانشگاه رازی و رونمایی از مرکز دستاوردهای پژوهشی را خواهیم داشت.

 به گفته دادفر در این همایش یک روزه که سوم اسفند‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود از روسا و معاونین اسبق دانشگاه رازی به عنوان بنیانگذار علم در غرب کشور دعوت و تجلیل خواهد شد. همچنین میزگردهای تخصصی در راستای استفاده از تجارب آنها برگزار می‌گرد.

در ادامه این نشست دکتر روح‌اله بهرامی نیز با اشاره به اینکه دانشگاه رازی در بدو تاسیس با چهار رشته آغاز به‌کار کرد و بعد از تحولات انقلاب اسلامی به مادر بسیاری از نهاد‌های علمی غرب کشور تبدیل شد اظهار کرد: دانشگاه رازی بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته را تربیت کرده که بسیاری از آنها شاخص‌ترین افراد در سطح ملی و بین‌المللی هستند.

photo_2023-01-22_13-21-26

دبیر علمی همایش ملی آموزش عالی هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه رازی عنوان کرد و افزود: دانشگاه رازی نقش موثری در توسعه علمی و فناوری غرب کشور در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام داشته که توجه به‌ آن حائز اهمیت است.

بهرامی در ادامه با اشاره به هفت محور این همایش آنها را شامل ۱- مبانی نظری و فکری نهاد علم و آموزش عالی ۲- بررسی تاریخ، توسعه و تحول آموزش عالی در غرب کشور ۳- رابطه متقابل دانشگاه و جامعه در راستای رسالت علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها ۴- دانشگاه رازی، تعاملات‌جهانی و امور بین‌الملل ۵- دانشگاه رازی، منابع مالی، توسعه عمرانی و فضاهای کالبدی۶- دانشگاه رازی و تجربیات زیسته جامعه دانشگاهی ۷- تاریخ تحولات و سیاست گذاری های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه رازی در سطوح مختلف عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون حدود ۱۵ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده و۵۵ نفر نیز در جمع‌آوری مطالب تاریخی ما را همراهی کرده‌اند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان