//
کدخبر: ۴۰۱۹۷۶ //

همسرم به خاطر پولم با من ازدواج کرد/الان که متوجه شدم بهم ریختم، نمیدونم باید با او چکار کنم!

آیا فردی بخواهد برای به دست آوردن پول ازدواج کند چنین ازدواجی منطقی است و می‎تواند برای شما امنیت عاطفی و احساسی به وجود بیاورد؟ در این مقاله سعی می‌کنیم این ماجرا را از ابعاد مختلف بررسی کنیم.

همسرم به خاطر پولم با من ازدواج کرد/الان که متوجه شدم بهم ریختم، نمیدونم باید با او چکار کنم!
به گزارش فرتاک نیوز،

پول همیشه نقش مهمی در تمام ابعاد زندگی ما داشته است و نمی‌توانیم شعار بدهیم که پول هیچ ارزشی ندارد، به خصوص در دنیای امروز و شرایط اقتصادی امروز ما حتما به میزان قابل قبولی پول برای داشتن حداقل رفاه نیازمند هستیم و تحقیقات بی‌شماری نشان داده است که نداشتن رفاه معقول اولیه سلامت روان و کیفیت زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما آیا چنین اهمیتی باعث می‌شود فردی بخواهد برای به دست آوردن پول ازدواج کند؟ یا چنین ازدواجی منطقی است و می‎تواند برای شما امنیت عاطفی و احساسی به وجود بیاورد؟ در این مقاله سعی می‌کنیم این ماجرا را از ابعاد مختلف بررسی کنیم.

منظورمان از ازدواج به خاطر پول چیست؟

قبل از بررسی این موضوع باید مشخص کنیم منظور ما دقیقا از ازدواج برای پول چیست؟ آیا هرکس که با فردی پولدار ازدواج کند به خاطر پول ازدواج کرده است؟ یا اگر کسی پول نداشته باشد و به خاطر مشکلات مالی ازدواج کرده باشد به خاطر پول ازدواج کرده؟ در زیر چند ابهام مهم در این خصوص را برطرف می‌کنیم:

منظورمان چقدر پول است؟

وقتی صحبت از ازدواج به خاطر پول می‌کنیم منظورمان چقدر پول است؟ مرز این خواسته کجاست؟ این سوال جواب مشخص و ثابت ندارد و در فرد به فرد ما متفاوت است. شاید برای فردی تنها داشتن n  تومان پول کافی باشد و برای فرد دیگری چندین برابر این مبلغ راضی کننده نباشد. این موضوع بستگی به عوامل مختلفی مثل فرهنگ، گذشته فرد، خانواده و حتی دارایی‌های خود فرد دارد. مثلا ممکن است برای فردی داشتن یک خانه و ماشین و یک شغل ثابت معمولی رفاه معقولی به نظر بیاید و برای فرد دیگری داشتن چند کارخانه و توانایی سفرهای بسیار گران قیمت و … راضی کننده به نظر بیاید. پس ازدواج به خاطر پول یک مساله نسبی است و ما مبلغ مشخصی را در نظر نمی‌گیریم.

آیا فکر کردن به پولِ طرف مقابل جایز نیست؟

آیا اگر قبل از ازدواج درباره میزان درآمد فرد و مالو اموالش تحقیق کنیم و برایمان اهمیت داشته باشد به این معنی است که دنبال ازدواج به خاطر پول هستیم؟ قطعا خیر! در عاشقانه‌ترین حالت ممکن نیز دو نفر برای ساختن یک زندگی مشترک لازم است برنامه ریزی مالی داشته باشند تا بتوانند حداقل رفاهی برای شروع زندگی خود در نظر بگیرند. از طرف دیگر این حق طرف مقابل ماست که بداند با چه کسی و چه شرایطی قرار است ازدواج کند زیرا ازدواج مستلزم یک تعهد و قرارداد قانونی است که طرف مقابل را مسئول می‌داند، او قرار است تمام زندگی‌اش را با ما شریک شود پس باید بداند در چه چیزی شریک است.

ازدواج به خاطر پول

آیا شرط و شروط مالی برای ازدواج به معنای ازدواج به خاطر پول است؟

این سوال به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و جواب آن تنها یک کلمه بله یا خیر نیست. اما اگر کسی شرط و شروط مالی دارد لزوما به معنایازدواج برای پول نیست! مثلا فردی که قبلا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده است یا ازدواجی داشته است که در آن مکلات مالی وجود داشته است تا حدوی حق دارد در ازدواج بعدی محتاط‌تر باشد. گاهی نیز شرط و شروط مالی نشات گرفته از فرهنگ خاصی است، مثلا در برخی نقاط کشورمان رسم بر این است که ۳ دانگ از یک خانه یا زمین و ملک به نام عروس زده شود، وقتی این مورد یک فرهنگ خانوادگی است نمی‌توانیم عروس را متهم به پول پرستی کنیم.

عواقب ازدواج با پول؟

اگر این سرمایه از بین برود…

شما به خاطر پول ازدواج کردید، تصور کنید سال‌ها در این رابطه بمانید، بچه دار شوید و کلی پایبند به این زندگی شده باشید و ناگهان سرمایه و پول همسرتان به دلایل مختلف از بین برود. آیا بازهم انگیزه‌ای برای زندگی خواهید داشت؟ شما می‌مانید و همسری که احتمالا دلیلتان برای دوست داشتنش مال و اموالش بوده! حالا چه باید بکنید! پس قبل از ازدواج به خاطر پول به آینده هم فکر کنید.

بی نصیب بودن از رابطه صمیمی

رابطه صمیمی به علاقه، تفاهم، هدف و معنای زندگی مشترک نیاز دارد! اگر شما این موارد را با همسرتان نداشته باشید و تنها دلیلتان برای کنار او بودن پول باشد خود را از داشتن یک رابطه صمیمی محروم می‌کنید! صمیمیت در رابطه به شما آرامش، اعتماد به نفس و در یک کلام حال خوب می‌دهد، چیزی که شاید به راحتی نتوانید با پول بخرید. زیرا افراد بسیار زیادی با سطح اقتصادی بالا درگیر مواردی مثل افسردگی، اضطراب و انواع اختلالات روانی هستند که نتوانسته‌اند با پول برطرفش کنند.

ازدواج به خاطر پول

تنش در رابطه و عواقب بعد از آن

حل تعارض و مسائل نیاز به احترام متقابل و علاقه دارد. شما به راحتی نمی‌توانید در رابطه گذشت داشته باشید وقتی به طرف مقابل علاقه ای ندارید، بنابراین احتمالا در رابطه تان تنش‌هایی وجود دارد که در حل آن عاجز بمانید و نتوانید مدیریتش کنید. در چنین شرایطی یا خانه بعد از مدتی میدان جنگ خواهد شد یا همیشه یک نفر که احتمالا شما هستید باید به خاطر منافعش کوتاه بیاید.

اجبار به باج دهی عاطفی

بیایید باهم تعارف نداشته باشیم. وقتی شما تنها به خاطر پول با کسی ازدواج می کنید و هیچ نیت دیگری ندارید، در واقع در حال فروش احساساتتان به او هستید. در این بین برای حفظ این منافع گاهی ناچار می‌شوید باج عاطفی دهید تا طرف مقابل را به هر نحوی که شده نگه دارید!

سرکوب هیجانات

شاید یکی از غم انگیزترین اتفاقاتی که برای افرادی که با پول ازدواج می‌کنند رخ می‌دهد، این است که گاهی مجبورند احساساتشان را سرکوب کنند! تصور اینکه در یک مسافرت خوب جای یک رباطه عاشقانه خالیست، یا جای خالی یک دوست و همراه گاهی در زندگی تان به شدت احساس خواهد شد و البته یم رابطه جنسی رمانتیک و با عشق. در این شرایط به خصوص اگر خانم باشید، رابطه جنسی عاشقانه به شدت مورد نیازتان خواهد بود و باید آن را سرکوب کنید.

ازدواج به خاطر پول

آیا ازدواج با پول هرگز علاقه به وجود نمی‌آورد؟

برخی فکر می‌کنند ازدواج با پول هرگز تبدیل به یک رابطه عادی و سرشار از علاقه نمی‌شود اما این تصور درست نیست. گاهی در شرایط خاص این رابطه می تواند تبدیل به یک رابطه سالم شود. به نکات زیر توجه کنید.

وجود علاقه و جذابیت

اگر طرف مقابل شما به غیر از پولداری جذابیت هم برایتان داشته باشد و شما به او علاقه مند باشید چرا نباید با یکدیگر باشید؟ شما به او علاقه دارید و موقعیت خوبی هم دارد، همه افراد قطعا هنگام ازدواج موقعیت طرف مقابل را در نظر می‌گیرند و این موضوع اصلا بد نیست و نباید کسی را بابتش سرزنش کنیم. وجود علاقه و جذابیت راه را برای داشتن یک رابطه خوب و سالم باز می‌کند اما قطع این کافی نیست.

وجود تفاهم و توانایی حل تعارض

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از معایب ازدواج با پول این است که اغلب مسائلتان حل نشده باقی می‌ماند یا همیشه به نفع یک نفر تمام می‌شود، اما افرادی که توانایی حل تعارض و حل مساله را دارند می‌توانند چالش‌هایشان را مدیریت کنند و نگذارند تبدیل به بحران شود. چنین افرادی حتی اگر به خاطر پول ازدواج کرده باشند  می‌توانند به تدریج مشکلات را پشت سر بگذارند و رابطه‌شان را صمیمی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان