//
کدخبر: ۳۷۹۵۰۴ //

چند راهکار برای موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات دی ماه

یک روانشناس بالینی و مشاور تحصیلی به رعایت تغذیه، خواب مناسب و کنترل استرس و اضطراب در ایام امتحانات تاکید کرد و گفت: توصیه بسیار مهم و حائز اهمیت به دانش آموزان همه پایه‌ها بر تسلط یافتن بر روی کتاب‌های درسی و جزوات مدرسان خود، با توجه ویژه بر حل چندین و چند نمونه سوال برای هر درس و مبحث با تکرار و مرور مناسب است.

چند راهکار برای موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات دی ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

"احسان سایه‌میری" در گفت‌وگویی اظهار کرد: بازه‌ی زمانی امتحانات  همیشه یکی از مراحل چالش بر انگیز برای دانش آموزان با هر سطحی است و  در این بازه دانش آموزان درس خوان با ترس از نمره کامل نگرفتن و دانش‌آموزان متوسط با ترس از جبران کم کاری‌ها و دروس انباشته شده و مطالعه نشده طول ترم مواجه هستند. به خصوص اگر دانش آموزی سال آخر باشد و برای کنکور سراسری آماده شود، ترس از تعادل برقرار کردن بین مطالعه دروس مدرسه و کنکور دو چندان می شود.

این مشاور تحصیلی تاکید کرد: در این مصاحبه سعی می‌کنیم راهکارهای مورد نیاز برای موفقیت دانش آموزان در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم را به تفکیک ارائه دهیم که با اجرا و رعایت آن‌ها دانش آموزان بتوانند این مسیر را با موفقیت به پایان برسانند.

سایه میری افزود: دانش آموزان پایه دهم و یازدهم  برای موفقیت در امتحانات باید توجه ویژه‌ای روی دروس مدرسه داشته باشند و فعلا نیازی به اختصاص دادن بازه زمانی زیادی برای مطالعه کنکور ندارند، توصیه می‌شود بیشتر وقت و تمرکز خود را برای موفقیت در امتحانات مدرسه قرار دهند، و فقط در صورتی دانش آموزان این پایه میتوانند به مطالعه کنکوری بپردازند که اولا دروس انباشته شده در طول سال نداشته و تسلط کاملی بر روی تمامی مباحث داشته باشند و دوما سبک مطالعه آن‌ها به شکلی باشد که بعد از مطالعه کامل و دقیق دروس امتحانی زمان اضافه‌ای داشته باشند که بتوانند در آن بازه‌های زمانی به مطالعه کنکوری خود بپردازند.

این روانشناس تصریح کرد: منابع مورد نیاز برای موفقیت در امتحانات دانش آموزان پایه شامل کتاب درسی، جزوات معلمان، نمونه سوالات موجود در سایت ها و کتاب فروشی‌ها و در صورت نیاز کلاس‌های تقویتی می باشد.

وی ادامه داد: در مورد دانش آموزان دوازدهمی که با کنکور سراسری مواجهه هستند و باید علاوه بر موفقیت در امتحانات خود توجه ویژه‌ای به مطالعه کنکوری داشته باشند، اشتباه بزرگ برای این دانش آموزان تک بعدی پیش رفتن و توجه به یکی از موارد بالا می باشد، یعنی توجه صرف به دروس امتحانی و عدم توجه به مطالعه کنکوری و یا بالعکس. راه موفقیت برای این دانش آموزان در ایجاد تعادل بین مطالعه امتحانی و مطالعه کنکوری می باشد.قابل ذکر است که ۲ نگرش اشتباه در این حوزه بین دانش آموزان وجود دارد که هر دو آن‌ها موجب عدم نتیجه گیری مناسب می شود، نگرش اول توجه صرف به امتحانات مدرسه و به تعویق انداختن کنکور به سال بعد، و نگرش دوم توجه صرف به جنبه کنکوری با فکر ترمیم معدل بعد از کنکور که با تغییرات کنکور سراسری مبنی بر تاثیر قطعی معدل در کنکور، این راه هم توصیه نمی شود.

سایه‌میری تاکید کرد: اگر بخواهیم همانند دانش آموزان پایه منابع مورد نیاز را برای موفقیت دانش آموزان سال آخر  مطرح کنیم، می‌توان به کتاب درسی، جزوه معلمان، کتاب‌های موضوعی کنکوری(نه درسنامه) یا خلاصه نویسی‌های شخصی، حل نمونه سوالات سال‌های گذشته، تست زنی ،تحلیل و بررسی اما با مدیریت و زمانبندی‌های اصولی و ایجاد تعادل زمانی در طول روز می تواند منابع فوق را بسیار مناسب و کاربردی سازد.

این مشاور تحصیلی تصریح کرد: در آخر توصیه بسیار مهم و حائز اهمیت به دانش آموزان همه پایه‌ها بر تسلط یافتن بر روی کتاب‌های درسی و جزوات مدرسان خود با توجه ویژه بر حل چندین و چند نمونه سوال برای هر درس و مبحث با تکرار و مرور مناسب می باشد، تاکید ما بر استفاده از نمونه سوالات امتحانی بخاطر نگاه به مطالب درسی از زوایای متفاوت و از دید مدرسان مختلف می باشد که موجب تسلط کامل دانش آموزان بر روی دروس خود می‌شود.همچنین رعایت تغذیه، خواب مناسب و کنترل استرس و اضطراب میتواند نقش بسزایی در موفقیت دانش آموزان داشته باشد، از همین رو لازم است به آن‌ها توجه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۵۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان