//
کدخبر: ۳۵۲۵۰۸ //

امتحانات نهایی دانش‌آموز پایه دوازدهم آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از فردا آزمون نهایی 11 هزار و 600 نفر دانش‌آموز پایه دوازدهم همزمان با سراسر کشور، در استان اردبیل آغاز می‌شود.

امتحانات نهایی دانش‌آموز پایه دوازدهم آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

کلام‌الله صفری در جریان بازدید از حوزه‌های امتحانی نوبت نهایی در اردبیل اظهار کرد: بعد از 2 سال شیوع کرونا قرار است آزمون تمام مقاطع تحصیلی در خردادماه به صورت حضوری برگزار شود تا دانش‌آموزان و اولیا با خیال راحت بتوانند از این مرحله نیز سربلند بیرون بیایند.

وی تصریح کرد: از فردا اول خرداد آزمون تحصیلی تمام مقاطع تحصیلی آغاز می‌شود که در پایه دوازدهم که به صورت نهایی و سراسری خواهد بود، 11 هزار و 600 داوطلب در گروه‌های علوم انسانی، ریاضی و تجربی رقابت کرده و سعی می‌کنند با معدل بالا خود را برای کنکور سراسری آماده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آزمون این داوطلبان از ساعت هشت صبح و در حوزه‌های تعیین شده برگزار می‌شود که در سطح استان با فراهم شدن تمهیدات، امکانات مناسب و نیروی انسانی ناظر سعی بر این خواهد بود تا در فضای آرام دانش‌آموزان آزمون نهایی خود را برگزار کنند.

صفری افزود: تمام امکانات بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیز تدبیر شده تا با کمترین دغدغه دانش‌آموزان بتوانند در این آزمون شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای پایه نهم 18 هزار داوطلب آزمون خود را به صورت استانی برگزار کرده و در پایه ششم نیز 21 هزار نفر دانش‌آموز رقابت علمی خود را در خردادماه انجام می‌دهند.

صفری اضافه کرد: دانش‌آموزان با آرامش و امنیت خاطر در کنار همراهی اولیا در این آزمون‌ها شرکت کرده و سربلند بیرون می‌آیند و ما امیدواریم خانواده‌ها نیز بدون نگرانی فرزندانشان را در این مرحله از زندگی خود کمک و یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: همکاران ما سعی کردند تا با آماده‌سازی فضای مدرسه برای امتحانات نهایی،‌ دانش‌آموزان را وارد این رقابت کنند که تا اواخر خردادماه این آزمون‌های نهایی در مدارس استان اردبیل برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان