//
کدخبر: ۳۵۳۷۱۴ //

اگر یخچالتان بوی بد میدهد حتما بخوانید

در ادامه راهکارهایی را که شما را از بوی بد یخچال خلاص می کند، را عنوان خواهیم کرد.

اگر یخچالتان بوی بد میدهد حتما بخوانید
به گزارش فرتاک نیوز،

مواجه شدن با بوی نامطبوع هنگام باز کردن درب یخچال تجربه خوشایندی نیست. دلایل مختلفی برای ایجاد بوی بد یخچال وجود دارد اما چیزی که مهم است این است که هر چه زودتر برای از بین بردن بو اقدام کنید تا هم از گسترش باکتری ها جلوگیری کنید و هم هرگونه نقصی را که ممکن است در دستگاه ایجاد شده باشد را شناسایی و برطرف کنید.

علت ایجاد بوی بد از یخچال و نحوه برطرف کردن آن چیست؟

۱. یخچال تمیز نیست

علت شماره یک به مشام رسیدن بوی بد از یخچال وجود باقیمانده مواد غذایی در داخل یخچال است، به همین دلیل مهم است که به طور منظم داخل یخچال خود را تمیز کنید. بهتر است این کار را قبل از هر بار پر کردن یخچال با مواد غذایی انجام دهید. پس از این که ابتدا داخل دستگاه را به طور کامل خالی کردید می توانید با استفاده از یک اسفنج آغشته به سرکه سفید یا یک ماده شوینده ملایم که مخصوص تمیز کردن یخچال است آن را تمیز کنید. فراموش نکنید که لاستیک های دور درب دستگاه، داخل دستگیره و تمام گوشه های کوچکی که تکه های مواد غذایی می توانند در آنها قرار بگیرند را تمیز کنید.

از استفاده از مواد سفید کننده یا مواد شوینده سمی برای تمیز کردن داخل یخچال اجتناب کنید، این مواد سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهند، زیرا با مواد غذایی تماس پیدا نموده و ممکن است خورده شوند. همچنین ممکن است به قطعات پلاستیکی یخچال آسیب رسانده و آنها را زرد کنند.

۲. ایجاد شدن کپک در داخل یخچال

کپک ها می توانند در انواع محیط ها به خصوص محیط های مرطوب رشد کنند و مواد غذایی را آلوده کنند. از آنجایی که همیشه با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند بنابراین مهم است که همیشه مواد غذایی را به محض تمام شدن انقضا یا زیاد ماندن مواد غذایی داخل یخچال دور بریزید.

۳. دمای یخچال خیلی زیاد یا خیلی کم است

یکی از اولین کارهایی که باید برای مبارزه با بوی بد و تجمع باکتری در یخچال خود انجام دهید، بررسی دمای دستگاه است. در صورتی که یخچال شما به اندازه کافی سرد نباشد مواد غذایی داخل آن به درستی نگهداری نشده و ممکن است به سرعت کپک بزنند. این غذاها حتی ممکن است به باکتری های خطرناکی مانند سالمونلا نیز آلوده شوند. از طرف دیگر اگر دمای یخچال خیلی پایین باشد بوی رطوبت ممکن است در اثر یخ زدگی ایجاد شود.

۴. یخچال باید یخ زدایی شود

اگر یخچال به درستی یخ زدایی نشود یخ های انباشته شده می تواند عملکرد آن را مختل کند و دمای داخل دستگاه دیگر یکنواخت و ثابت نیست، به این معنی که زنجیره سرد دیگر حفظ نمی شود.

در این حالت باید بررسی کنید که لایه یخ ایجاد شده روی اواپراتور یخچال بیش از ۲ میلی متر ضخامت نداشته باشد و به طور همگن در دیواره پشتی داخلی دستگاه پخش شده باشد. اگر این طور نیست یا ترموستات شما خیلی بالا تنظیم شده است یا درزگیر در هنگام بسته شدن درب دستگاه محکم و یکنواخت در جای خود قرار نمی گیرد. همچنین باید بررسی کنید که هنگام بسته شدن درب یخچال چراغ داخل آن روشن نباشد، زیرا لامپ به اندازه کافی گرما تولید می کند و باعث ایجاد مشکلات دما می شود. برای اینکه بررسی کنید آیا لامپ به درستی خاموش می شود یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک گوشی هوشمند را بر روی حالت دوربین فیلمبرداری گذاشته و داخل یخچال قرار دهید و درب آن را ببندید.

۵. خراب شدن کمپرسور

اگر از یخچال بوی بد سوختگی یا داغی به مشام می رسد ممکن است کمپرسور یا موتور دستگاه به درستی کار نکند . برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کمپرسور بین دیوار و یخچال یک فاصله چند سانتیمتری ایجاد کنید و بصورت منظم گرد و غباری که ممکن است بر روی کمپرسور و کندانسور و اطراف آن ها جمع شود را با یک پارچه خشک و برس نرم تمیز کنید.

۶. نحوه جلوگیری از ایجاد بوی بد یخچال

پس از اینکه بوی بد یخچال خود را برطرف کردید برای جلوگیری از بروز مجدد بوی بد از یخچال یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک لایه نازک جوش شیرین را روی کاغذ روغنی ریخته و آن را یک شب در یخچال قرار دهید.

در صورتی که به جوش شیرین در دسترس ندارید می توانید از پودر قهوه نیز استفاده کنید.

استفاده از سواب های پنبه آغشته به وانیل نیز عطر دلپذیری در یخچال ایجاد می کند.

مواد غذایی باقی مانده را درون ظروف درب دار داخل یخچال قرار دهید و از گردش هوای منظم در داخل یخچال با پر نکردن یخچال از مواد غذایی اطمینان حاصل کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان