//
کدخبر: ۳۵۲۴۷۵ //
آبله میمون

علت افزایش میزان بروز عفونت آبله میمون

هر آنچه که باید از علت افزایش میزان بروز عفونت آبله میمون بدانید.

علت افزایش میزان بروز عفونت آبله میمون
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید ما با یک‌سویه جدید این ویروس روبرو باشیم و شاید هم کاهش محدودیت‌های کرونا و سفر بیشتر مردم باعث آن شده باشد. شاید هم عامل ناشناخته‌ای، سبب آن شده باشد.

ظرف چند روز آینده، یعنی زمانی که بررسی توالی ژنتیکی این ویروس تکمیل شود می‌توانیم بگوییم که با سویه جدید یا جهش‌های قابل ملاحظه جدید روبه‌رو هستیم یا خیر.

ازنظر آمادگی مقابله با آبله میمون، وضعیت آمریکا نسبت به اروپا بهتر است. چون این کشور دهه‌هاست که برنامه‌هایی برای مقابله با تروریسم زیستی آبله داشته است.

جای خوشوقتی است که آبله واکسن وجود دارد که تزریق آن باعث مصونیت ۸۵ درصدی در برابر آبله میمون هم می‌شود. در آمریکا ذخایر واکسن آن‌قدر زیاد است که می‌تواند همه کشور را پوشش دهد. درمان آبله میمون بیشتر درمان حمایتی است.

بااین‌وجود داروی Tecovirimat یا TPOXX هم برای آن وجود دارد. البته باید توجه داشته باشیم که گرچه تا حالا این ویروس در اروپا و آمریکا کشندگی چندانی نداشته، اما یک‌سویه کنگوی آن مرگ‌ومیر ده‌درصدی و یک‌سویه غرب آفریقای آن، کشندگی یک‌درصدی داشته است.

یکی از دلایل احتمالی سرایت آبله میمون، شمار بالای مسافرت‌ها در پی لغو محدودیت‌های مرتبط با سفر است که در زمان همه‌گیری کووید -۱۹ اعمال‌شده بود.

آبله میمون به دلیل اینکه در خانواده آبله قرار دارد، ویروس‌شناسان را نگران کرده است. گرچه آبله میمون، خفیف‌تر از باقی انواع آن است. بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیماری آبله سال ۱۹۸۰ با واکسیناسیون ریشه‌کن شد و واکسن آن‌هم کم‌کم از دور خارج شد اما واکسن آبله در برابر ابتلاء به آبله میمون هم مصونیت می‌دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان