//
کدخبر: ۳۵۲۴۶۵ //
آبله میمون

راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس آبله میمون

چگونه از ابتلاء به ویروس آبله میمون جلوگیری کنیم ؟

راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس آبله میمون
به گزارش فرتاک نیوز،

خاطره کرونا مردم را نگران کرده. در اوایل سال ۲۰۲۰، بسیاری از کارشناسان ادعا کرده بودند که کرونا فقط از طریق سطوح آلوده یا قطرات از فاصله نزدیک منتقل می‌شود؛ اما بعد مشخص شد که از طریق ذرات آئروسل کوچک‌تر منتقل می‌شود و می‌تواند از فاصله دورهم منتقل شود. پس تازه ازاینجا بود که تهویه و زدن ماسک به‌شدت توصیه شد. مردم با توجه به همین مورد می‌ترسند که تاریخ با آبله میمون در حال تکرار شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد کرد که ویروس آبله میمون می‌تواند چندین روز در ذرات معلق باقی بماند؛ اما این تحقیق در شرایط آزمایشگاهی مصنوعی بود و ماندگاری تنها بخشی کوچکی از فرآیند انتقال عفونت است.

آبله میمون

در مقایسه با ویروس کرونا SARS-CoV-۲، آبله میمونی ویروسی متفاوت است و خطر انتقال طبیعی آن توسط آئروسل بسیار کمتر است؛ اما بازهم باید مواظب باشیم و جوانب امر را بسنجیم، چراکه دانش ما در مورد آبله میمون فقط بر اساس یک هزار و ۵۰۰ مورد ثبت شده تا سال ۲۰۱۸ است.

از اواخر دهه ۱۹۷۰ آبله به‌صورت نسبی ریشه‌کن شد. تا پیش‌ازاین ابتلاء به خود آبله یا زدن واکسن آن در برابر آبله میمونی هم محافظت و مصونیت ایجاد می‌کرد؛ اما نسل‌های جدید که واکسن نگرفته‌اند، نسبت به آبله میمونی، حساس هستند و مصونیت ندارند.

تا به امروز، R۰ آبله مینونی یعنی میانگین تعداد افرادی که از یک فرد آلوده مبتلا می‌شوند، کمتر از یک بوده است؛ اما یک شبیه‌سازی در سال ۲۰۰۳ نشان داد که نرخ سرایت آن ممکن است از این حد بالاتر برود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۴۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان