//
کدخبر: ۳۵۲۴۳۲ //
آبله میمون

کشندگی ویروس آبله میمون چقدر است؟

هر آنچه باید در مورد میزان کشندگی ویروس آبله میمون تا این لحظه بدانید !!

کشندگی ویروس آبله میمون چقدر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ویروس ایجادکننده آبله میمون یکی از ویروس‌های نزدیک به خانواده ویروس آبله است، اما کشندگی کمتری دارد و کمتر قابل‌انتقال است و علائمی مانند تب و بثورات را ایجاد می‌کند. این ویروس بومی آفریقای غربی و مرکزی، اولین بار در سال ۱۹۵۸ در میمون‌های آزمایشگاهی کشف شد، برای همین پسوند میمونی روی آن گذاشته‌اند؛ اما برخلاف نام آن جوندگان‌هم حامل ویروس هستند. این ویروس گهگاه به انسان سرایت می‌کند و در دهه‌های اخیر عفونت با آن در انسان‌ها رایج‌تر شده است.

آبله میمون به‌ندرت به سایر قاره‌ها به‌جز آفریقا راه می‌یابد و تابه‌حال در هنگام شیوع، تعداد موارد ابتلاء به آن انگشت‌شمار بوده است. تنها شیوع قابل‌توجه در آمریکا در سال ۲۰۰۳، زمانی رخ داد که یک محموله از جوندگان از غنا ویروس را به سگ‌های دشتی در «ایلینویز» منتقل کرده بودند و زمانی که این سگ‌ها به‌عنوان حیوان خانگی فروخته شدند ۴۷ نفر را آلوده کردند، ولی هیچ مرگی رخ نداد. سال گذشته، دو مسافر آلوده به آن وارد آمریکا شدند اما هیچ فرد را مبتلا نکردند.

اما شیوع فعلی آبله میمون در اروپا و ایالات‌متحده متفاوت و بسیار نگران‌کننده است. اولین مورد که در هفتم می در بریتانیا شناسایی شد، با همان شیوه مورد انتظار آلوده شده بود. این فرد به‌تازگی به نیجریه سفر کرده بود؛ اما چندین شخص مبتلای دیگر، به‌تازگی به کشورهای بومی ویروس نرفته بودند و برخی دیگر هیچ تماس آشکاری با افراد شناخته‌شده آلوده نداشتند. این امر نشان می‌دهد که ویروس آبله میمونی ممکن است به‌طور مخفیانه از فردی بدون علائم بالینی به دیگر منتقل شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان