//
کدخبر: ۳۵۰۷۶۶ //

اعلام جزییات امتحانات کتبی دانش‌آموزان ابتدایی

امتحانات دانش‌آموزان دوره ابتدایی از اول تا ۱۲ خرداد ماه برگزار می‌شود و در دوره دوم ابتدایی برای پایه‌های چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی و علوم آزمون‌های کتبی برگزار می‌شود.

اعلام جزییات امتحانات کتبی دانش‌آموزان ابتدایی
به گزارش فرتاک نیوز،

جزییات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان مشخص شد و بر این اساس ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در دوره اول ابتدایی برای پایه‌های اول، دوم و سوم در دو درس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی برای پایه‌های چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی و علوم علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی توصیفی در پایان سال تحصیلی آزمون‌های کتبی برگزار می‌شود.

این آزمون‌ها به صورت کلاسی بوده و تمام فرایندهای آن اعم از طراحی سوالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق بر عهده معلم است.

در پایه ششم علاوه بر ابزارهای مختلف، ارزشیابی کیفی توصیفی، آزمون‌های هماهنگ منطقه‌ای برای تمام دروس با سوالات واحد و برنامه معین و به طور همزمان از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه در مدرسه برگزار می‌شود.

بازه زمانی برگزاری آزمون‌های کتبی در تمام پایه‌ها از روز یکشنبه اول تا روز پنجشنبه دوازدهم خرداد ماه 1401 و در مناطق گرمسیری تصمیم‌گیری در خصوص بازه زمانی آزمون‌ها بر عهده ستاد امتحانات هر استان است.

نتایج آزمون‌های کتبی در کنار سایر ابزارهای ارزشیابی کیفی توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم‌گیری در خصوص ارتقای دانش آموزان، بهبود و جبران ضعف‌ها پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده می‌شود.

همچنین به گفته رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در دوره اول ابتدایی برای دانش‌آموزانی که در دروس فارسی و ریاضی توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" و "قابل قبول" و دوره دوم ابتدایی برای دانش‌آموزانی که در دروس علوم، فارسی و ریاضی توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" و "قابل قبول" را کسب کنند، کلاس جبرانی برگزار خواهیم کرد.

 بیشترین افت دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی و فارسی است

بخشنامه مربوط به برگزاری امتحانات دانش آموزان را از اینجا مشاهده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان