//
کدخبر: ۲۵۴۹۹۰ //

۶ وعده مسئولان دانشگاهی که دانشجویان در سال جدید منتظر تحققشان هستند

سال ۹۹ نیز همچون سال‌های گذشته با وعده‌هایی از سوی مسئولان آموزش عالی آغاز شد؛ وعده‌هایی که در مسیر تحققشان به گفته مسئولین عدالت آموزشی و تسهیلات دانشجویی را بیشتر خواهند کرد.

۶ وعده مسئولان دانشگاهی که دانشجویان در سال جدید منتظر تحققشان هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

سال 99 نیز همچون سال‌های گذشته با وعده‌هایی از سوی مسئولان آموزش عالی آغاز شد؛ وعده‌هایی که در مسیر تحققشان به گفته مسئولین عدالت آموزشی و تسهیلات دانشجویی را بیشتر خواهند کرد. در ادامه با شش وعده در حوزه دانشگاهی بیشتر آشنا خواهید شد.

توسعه اتاق‌های تندرستی در دانشگاه‌ها

یکی از برنامه های سازمان امور دانشجویان در راستای افزایش شور و نشاط و رفع مشکل کم‌تحرکی دانشجویان، ایجاد اتاق های تندرستی در تمام خوابگاه های ملکی است که این کار از سال گذشته آغاز شده و قرار است در سال جدید اتاق های تندرستی در دانشگاه ها توسعه یابند. در حال حاضر 107 اتاق تندرستی در دانشگاه ها و خوابگاه ها وجود دارد.

اصلاح و تکمیل شیوه نامه انضباطی پس از جمع بندی ها

استمرار و توسعه برنامه تأسیس و راه اندازی رستوران های مکمل، توسعه فضاهای ورزشی به ویژه از طریق پروژه های زودبازده، آمادگی برای اصلاح و تکمیل شیوه نامه انضباطی پس از جمع بندی ها، بهره گیری بیشتر از امکانات قانونی برای ساخت خوابگاه های جدید با استفاده از منابع بانکی و جلب کمک بخش خصوصی و خیرین و تداوم حمایت های مالی در حد امکان به ویژه در حوزه تغذیه از دیگر وعده هایی است که قول اجرای آن در سال 99 ارائه شده است. 

هدفمند سازی و تجمیع وام های دانشجویی

اجرای طرح افزایش و هدفمند سازی وام های دانشجویی در سال 99 یکی از وعده هایی است که توسط مسئولان ذیربط مطرح شد، با اجرای طرح تجمیع و هدفمندسازی وام ها، نوع و افزایش مبالغ وام ها متناسب سازی می شود. در حال حاضر 22 نوع وام دانشجویی در صندوق رفاه پرداخت می شود که بعد از اجرای این طرح و تجمیع وام ها، 22 نوع وام به 4 الی 5 وام تبدیل خواهد شد.

اجرای طرح آمایش خدمات دانشجویی

طرح آمایش خدمات دانشجویی یکی از طرح هایی است که سال گذشته توسط سازمان امور دانشجویان تدوین و قرار شد در سال 99 اجرا شود. اکنون سند آمایش در حوزه خدمات رفاه دانشجویی، در حال آماده سازی است و سامانه‌های مربوط به آن در 4 بخش کشوری، منطقه‌ای، استانی و دانشگاهی ایجاد می‌شود که بر اساس استانداردهای مشخص شده هر دانشگاه می‌تواند بر اساس ضریب محرومیت و برخورداری از خدمات این صندوق استفاده کند. به اعتقاد مسئولان حوزه رفاهی و دانشجویی با استفاده از این روش، عدالت بیشتر رعایت می‌شود.  

اجرای عدالت در توزیع منابع خوابگاهی

همچنین قرار است از سال جدید با هدف اجرای عدالت، توزیع منابع در زمینه خوابگاه ها براساس شاخص های جمعیت دانشجویی، زیرساخت های خوابگاه ها، زیرساخت های آشپزخانه ها، فرسودگی خوابگاه و ... انجام شود.

تکمیل روند صنعتی سازی آشپزخانه های دانشگاه ها

یکی از موضوعاتی که در سال 98 بسیار مطرح می شد، وضعیت آشپزخانه های دانشگاه ها و روند صنعتی سازی آنها بود که براساس مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان، اقدامات جدی درجهت ارتقاء آشپزخانه ها صورت گرفت و بسیاری از دانشگاه ها با کمک صندوق، آشپزخانه های خود را از سنتی به صنعتی تبدیل کردند.  خیلی از سلف سرویس های دانشگاهی بازسازی و تجهیزات آن به روز شد و درجهت تنوع و ارتقاء کیفیت غذای دانشجو گام های جدی و موثری برداشته شد.

اما با همه اینها در سال گذشته همچنان شاهد اعتراضات و اتفاقات ناگواری در بخش تغدیه داشگاهها بودیم از این رو قرار شد در سال 99 در حوزه‌ آشپزخانه های دانشگاه ها، رویکرد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، رویکرد تکمیل روند صنعتی سازی آشپزخانه ها باشد.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۹۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان