//
کدخبر: ۱۸۵۲۴۵ //

صلاحیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری ارزیابی می‌شود/لغو مجوز پذیرش درصورت عدم احراز شرایط

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم از بازنگری وضعیت دانشگاه‌هایی که دوره دکتری دارند، خبر داد و گفت: از مهر سال جاری هیأت‌های چهار نفره‌ای به منظور ارزیابی وضعیت دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها به این مراکز اعزام خواهند شد.

صلاحیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری ارزیابی می‌شود/لغو مجوز پذیرش درصورت عدم احراز شرایط
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدرضا آهنچیان ضمن بیان این مطلب از بازنگری وضعیت دانشگاه‌ها در زمینه پذیرش دانشجویان دوره دکتری خبر داد و اظهار کرد: هیأت نظارت چهار نفره‌ای مرکب از اعضای کارگروه‌های تخصصی و هیأت‌های نظارت استانی با ارزیابی کیفیت دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها، وضع کیفی این مراکز برای پذیرش دانشجوی دکتری را با بهره‌برداری از شاخص‌ها و قالب‌های مشخصی بررسی خواهند کرد. بر این اساس فقط فعالیت دانشگاه‌ها و مراکزی که امتیازات لازم را داشته باشند، در پذیرش دانشجویان دکتری ادامه خواهد یافت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های فوق، مجوز پذیرش دانشجوی دکتری برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که شرایط لازم را کسب نکنند، پس از تصویب شورای گسترش و برنامه‌ریزی لغو می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم تاکید کرد: هیأت‌ها و کارگروه‌های لازم برای بررسی وضعیت دانشگاه‌هایی که دوره دکتری دارند در وزارت علوم تشکیل می‌شود و امیدواریم از مهرماه سال جاری اولین اعزام‌ها برای بررسی وضع کیفی دانشگاه‌ها به منظور پذیرش دانشجو در دوره دکتری آغاز شود.

دکتر آهنچیان تاکید کرد: بر اساس آئین‌نامه، هر دوره دکتری راه‌اندازی شده در دانشگاه‌ها حداقل هر سه و حداکثر پنج سال یک‌بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بنابراین ارزیابی‌های فعلی برای دوره‌های دکتری برای پذیرش‌های سه سال قبل صورت می‌گیرد و به این ترتیب دانشگاه‌هایی که در سال ۱۳۹۷ دوره دکتری راه‌اندازی کرده‌اند در این دوره ارزیابی نمی‌شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم تصریح کرد: تاکنون ارزیابی وضع کیفی دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها با جدیت صورت نمی‌گرفت و یا در صورت احراز نبودن شرایط پذیرش دانشجو، مجوزی لغو نمی‌شد اما با این برنامه، مجوز دانشگاه‌هایی که امتیاز لازم برای تداوم پذیرش دانشجوی دکتری نداشته باشند لغو خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان