//
کدخبر: ۱۶۲۴۹۱ //
با حضو سفرای خارجی انجام گرفت؛

برگزاری جشن سال نو میلادى به میزبانى مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى

جشن سال نو میلادى به میزبانى مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى با حضور سفرای خارجى برگزار شد.

برگزاری جشن سال نو میلادى به میزبانى مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى

کاوه الفتی منش؛ جشن سال نو میلادى به میزبانى مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى با حضور سفرای خارجى به میزبانى مجمع و به مناسبت سال نو میلادى ، ضیافت ناهارى با حضور بیش از چهل سفیر خارجى برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم صلاح زواوی سفیر دولت فلسطین  ، اگوچى دنیلز نماینده سازمان ملل در ایران ، سفراى خارجى مقیم تهران و رؤساى انجمنهاى دوستى ایران با سایر کشورها حضور داشتند .

در ابتدا زواوى بعنوان شیخ السفرا از حضور سفراى مقیم تهران تشکر کرد و گفت : سال نو میلادى را تبریک مى گویم و از مجمع رؤساى انجمنهاى دوستى براى تدارک این ضیافت باشکوه قدردانى میکنم زیرا برگزارى اینگونه مجالس دیپلماتیک غیر رسمى در جهت دیپلماسى عمومى بسیار مؤثر است و موجب دوستى و نزدیکى بیشترى خواهد شد .

وى تصریح کرد : یقینا" این برنامه ها موجب مى شود که بتوانیم تعامل بیشترى با مردم عزیز ایران در حوزه هاى فرهنگى داشته باشیم .

سفیر فلسطین ضمن آرزوى صلح در جهان گفت : امیدوارم سال جدید براى مردم فلسطین نیز صلح و آرامشى پایدار به همراه داشته باشد.

سپس با دعوت ایشان نماینده سازمان ملل و سفیر نیجریه  نیز طى سخنانى کوتاه سال نو را تبریک گفته و خواستار صلح و شادمانى براى همه مردم در سال جدید شدند .

در پایان دکتر رضا سیدان نایب رئیس مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى ایران با سایر کشورها بعنوان میزبان برنامه ضمن خوش آمدگویى گفت : خوشحالم که جشن سال نو میلادى بهانه اى شد تا صمیمانه در کنار هم باشیم و یک بار دیگر دست دوستى دهیم.

سفرای خارجی

وى اظهار کرد : همانطور که مى دانید سال نو و جشن نوروز ایرانیان مقارن است با شروع بهار و زمانش متفاوت از سال نو میلادیست ، اما این ضیافت را برپا کردیم تا بدانید مردم شریف ایران همیشه خواهان صلح و دوستى هستند و خود را در شادى سال نو شما شریک مى دانند .

 دکتر سیدان در مورد روند تشکیل انجمن هاى دوستى سخن گفت و خطاب به سفرا عنوان کرد: این انجمنها غیرسیاسى و غیردولتى هستند و ما بسیار مشتاقیم با تعامل یکدیگر بتوانیم برنامه هاى مشترک فرهنگى در ایران و به ویژه در کشور شما داشته باشیم تا مردمان کشور شما هم با آداب و رسوم و فرهنگ غنى ملت ایران آشنا ﺷﻮﻧد.

در این ضیافت قبل از صرف ناهار به خاطر فضاى دوستانه اى که بود به پیشنهاد دکتر سیدان ، سفیر ژاپن براى دقایقى تردستى هاى هیجان انگیزى اجرا کرد که آن هم بخش جذابى از این برنامه بود .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۴۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان