//
کدخبر: ۱۲۷۹۸۳ //

افتتاح ششمین دوره جشنواره بین المللى هنر براى صلح

ششمین دوره جشنواره بین المللى هنر براى صلح با تمرکز بر محیط زیست در پردیس سینما گالرى ملت افتتاح شد .

افتتاح ششمین دوره جشنواره بین المللى هنر براى صلح

به گزارش فرتاک نیوز؛ کاوه الفتی منش؛ ششمین دوره جشنواره بین المللى هنر براى صلح با تمرکز بر محیط زیست در پردیس سینما گالرى ملت افتتاح شد

دراین افتتاحیه هنرمندان ایرانى و خارجى ، اساتید ، رؤساى انجمن هاى دوستى کشورها و رایزن فرهنگى سفارت اتریش حضور داشتند .

این جشنواره چند سالیست به همت دبیر جشنواره فریدون فربود و همیارى همسر ایشان رودابه نژاد و همکارى اهالى فرهنگ و هنر و حامیان صلح در هفته جهانى صلح برگزار مى شود .

افتتاح جشنواره با اجراى مسیح میرحسینى بازیگر سینما و فعال صلح انجام شد .

وى ضمن خوش آمدگویى گفت: هنر ابزار قدرتمند و تأثیرگذاریست که بدون شک برگزارى "جشنواره بین المللى هنر براى صلح " مى تواند قدم مؤثرى در جهت اشاعه صلح در جهان باشد .

وى ضمن قدردانى از فریدون فربود و رودابه نژاد عنوان کرد : من چند سالیست در حوزه صلح فعالیت مى کنم و برایم جاى بسى خرسندى است که مى بینم یک زوج جوان و مصمم ، بدون هیچگونه پشتوانه مالى دولتى با انگیزه اى صلح دوستانه به چنین دستاوردى رسیدند که توانستند هنرمندان زیادى را در این هدف ارزشمند با خود همسو کنند و چنین مجموعه ارزشمندى را از اقصى نقاط جهان جمع آورى کنند .

فریدون فربود دبیر جشنواره با ابراز خوشحالی از برگزاری ششمین جشنواره بین المللی «هنر برای صلح»گفت: استقبال هنرمندان در دوره ششم جشنواره خیلی خوب بوده است و از سفارت اتریش و سفارت ژاپن نیز مهمان داشتیم که خوشحال کننده بود.

او در ادامه : در مورد خلف وعده یک بانک خصوصی سخن گفت و بیان کرد: بانک مزبور  به وعده خود عمل نکرده است و با گذشت چندین ماه ما را معطل نگاه داشت و برای پرداخت از ما فاکتور خواست!

وی افزود: تشکر ویژه ای از موسسه رهنما دارم که تمامی کارهای چاپی جشنواره را تقبل کرد و ما را از این بحران نجات داد.

photo_۲۰۱۸-۰۹-۱۶_۱۷-۳۶-۵۵

فریدون فربود با تاکید بر موضوع محیط زیست گفت: به دلیل تمرکز جشنواره ششم بر موضوع محیط زیست، امسال کتاب جشنواره را چاپ نکردیم و به صورت QR code روی سایت جشنواره به نشانی www.artforpeacefestival.com قرار دادیم که قابل دسترس است.

وی با اشاره به اینکه این دوره جشنواره «هنر برای صلح» با کمک مالی یک هنرمند برگزار شده است، بیان کرد: خیلی دردآور است که علیرغم اینکه همه ادعای صلح دارند، اما یک هنرمند به برگزاری جشنواره کمک کرده‌است. همچنین حسین محجوبی که در این جشنواره با یک اثر حاضر است، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از فروش این اثر را به جشنواره اهدا کرده است.

حسین محجوبی نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جشنواره «هنر برای صلح» گفت: این جشنواره با انسان، طبیعت و محیط زیست سروکار دارد و به محیط زیست احترام می‌گذارد و خوشحالم که در آن حضور دارم.

سهراب فتوحی رییس انجمن دوستی ایران و فرانسه نیز در سخنانی با اشاره به تاثیرگذاری هنر در رسیدن به صلح جهانی بیان کرد: در دنیای امروز فضای مجازی جایگزین فرهنگ کهن شده است، اما با این حال هنرمندان سعی می کنند با خلق آثاری در حوزه صلح دنیا را جای امن تری برای زندگی کنند.

وی گفت: بخش های فرهنگی انجمن‌های دوستی پیام آور صلح و مشابه نسیمی هستند که این پیام را جابجا می‌کنند و انجمن ما با توجه به موقعیتش می‌تواند به عنوان حامی معنوی جشنواره فعالیت کند.

در ادامه الکساندر ریگر رایزن فرهنگی سفارت اتریش در ایران نیز ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین جشنواره ای در ایران، ابراز امیدواری کرد که تلاش جشنواره «هنر برای صلح» در حوزه صلح برای کودکان و محیط زیست به نتیجه مطلوب برسد.

در انتهاى برنامه دکتر رضا سیدان نایب رئیس مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى ایران با سایر کشورها به فریدون فربود به پاس زحمات صلح دوستانه اى که در این چند سال داشته لوح تقدیر اهداء نمود.

در این دوره از جشنواره بیش از ۲۵۰ اثر در رشته‌های نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، گرافیک، ویدئو آرت، سینما و تئاتر با موضوعات مربوط به صلح و محیط زیست به نمایش گذاشته می‌شود.

photo_۲۰۱۸-۰۹-۱۶_۱۷-۴۳-۵۰

این آثار از کشورهایی، چون آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، انگلیس، سوئد، سوئیس، برزیل، آرژانتین، ژاپن، چین، کره جنوبی، ترکیه، عراق، افغانستان و چندین کشور دیگر است که ۶۴ اثر دربخش عکس، ۳۴ اثر در بخش مجسمه، ۷۶ اثر در بخش نقاشی، ۱۰ اثر در بخش چیدمان، ۷ اثر در بخش ویدیوآرت، ۴۱ اثر در بخش فیلم و ۱۷ اثر دربخش تئاتر و پرفورمنس به نمایش در می‌آید.

این جشنواره از ۲۳ شهریور تا ۶ مهر در پردیس ملت در رشته‌های تجسمی و سینما برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه مى توانند در تاریخ یاد شده به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر ، ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان