//
کدخبر: ۱۲۳۱۵۸ //

رونمایی از باکس انجمن دوستى در قوى ترین اپلیکیشن آشپزی

رونمایی از باکس انجمن دوستى در قوى ترین اپلیکیشن آشپزی انجام گرفت.

رونمایی از باکس انجمن دوستى در قوى ترین اپلیکیشن آشپزی
به گزارش فرتاک نیوز،

کاوه الفتی منش؛ با همکارى مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى ایران با سایر کشورها و پیگیرى و زحمات صبا خانى ، قوى ترین اپلیکیشن آشپزى با باکس مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى و باکس خیریه ترنم رونمایى شد .

این اپلیکیشن به همت آموزشگاه آشپزی موندریان با نام رسمی "پیشروان پژوهش خوراک" طراحى شد که در مراسم رونمایى این اپلیکیشن مسیح میرحسینى بازیگر سینما و مشاور فرهنگى هنرى نایب رئیس مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى ایران با سایر کشورها و جمعى از اساتید و متخصصین این حوزه حضور داشتند.

مسیح میرحسینى مشاور فرهنگى هنرى مجمع انجمن هاى دوستى کشورها ، ضمن تقدیر از مدیریت صبا خانى بانوى جوان کارآفرین ، و خیر مقدم به میهمانان گفت : مجمع انجمن هاى دوستى غیر انتفاعى و غیر دولتى بوده و شامل کمیته هاى فرهنگى هنرى ، علمى پژوهشى و اقتصادى مى باشد که یکى از رویکردهاى ما در این انجمن این است که بتوانیم با ایجاد کارهاى فرهنگى در جهت شناساندن و معرفى فرهنگ ایران و سایر کشورها مؤثر باشیم .

وى گفت : هرچقدر ملت ها نسبت به فرهنگ و سنت یکدیگر شناخت بیشترى داشته باشند روابطشان توسعه یافته و موجب جذب توریست و مراودات تجارى مى شود ، که همه اینها منجر  به عمیق تر شدن رابطه دوستى خواهد شد .

او اظهار داشت : یکى از راه هاى مهم شناخت کشورها ، شناخت فرهنگ خوراک آن کشور مى باشد، زیرا هر کشورى غذاهاى ملى و منحصر به فردى دارد که نشانگر هویت فرهنگى و سنت آشپزى آن کشور مى باشد و بى شک از آنجایى که غذا یکى از مهمترین نیاز هاى زندگى بشرى ست ، وقتى وارد هر کشورى مى شویم ناگزیریم براى رفع گرسنگى خوراک آنجا را تجربه کنیم و معمولا" پس از بازگشت به کشورمان نیز راجع به آن صحبت مى کنیم .

این بازیگر سینما و فعال صلح گفت: در انجمن هاى دوستى با استفاده از پتانسیلى که داریم تلاش خواهیم کرد برنامه هاى علمى پژوهشى در مورد نقش تغذیه سالم و رژیم غذایى ، برگزارى جشنواره ، سمینار ، کلاسهاى آموزشى با حضور شف هاى مطرح خارجى و برنامه هاى متعدد دیگر در حوزه خوراک و آشپزى در داخل و سطح بین الملل داشته باشیم .

مسیح میرحسینى اعزام شف‌های ایرانی به سایر کشورها جهت آموزش تخصصی آشپزی ایرانی را از دیگر برنامه‌های انجمن بیان کرد و ادامه داد: در کنار مراودات فرهنگی در حوزه خوراک ، روابط اقتصادی نیز شکل می‌گیرد و می‌توان به تدریج برندهای مواد غذایی ، زعفران ، ادویه جات ، گلاب و سایر عرقیجات را صادر کرد .

وى در پایان گفت : در صدد هستیم با همکارى استاد راحیل باورصاد یک دانشگاه آشپزى و همینطور یک رسانه دیجیتال در این حوزه راه اندازى کنیم که از توانایى خانم صبا خانى و دیگر دوستان نیز استفاده خواهیم کرد.

صبا خانى مدیریت "پیشروان پژوهش خوراک" نیز ضمن خوش آمدگویى گفت : با توجه به این موضوع که در کشور ما افراد زیادی در تهران و شهرستانها پتانسیل یادگیری و آموزش دارند ولى متأسفانه به دلیل کاهش قدرت مالى  و همچنین شرایط مکانی، امکان حضور در کلاس‌ها برایشان مقدور نیست ، از این رو تلاش کرده ایم اپلیکیشن موندریان را بعنوان بانکی اطلاعاتی با هدف پاسخگویی به تمام نیازهای مرتبط با آشپزی و آموزش اصولی، آنلاین و همگانی ایجاد کنیم .

وى گفت : این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS طراحی شده و دارای بانک‌های اطلاعاتی متنوعی مى باشد من جمله : بانک اشتغال‌زایی و کاریابی برای افراد جویای کار در کافه‌ها و رستوران‌ها، و متقابلا" دست‌یابی سریع صاحبان کافه و رستوران‌ها به افراد متخصص جویای کار ، همچنین دوره‌های مجازی و آنلاین آشپزی، بانک اطلاعاتی فروشگاه شامل کلیه واردکنندگان و تولیدکنندگان مواد اولیه، تجهیزات، اکسسوری‌ها، پروتئین‌ها و سبزیجات که تمام این افراد در صورت ارائه تخفیف به مردم در این اپ می‌توانند سه‌ماه بصورت رایگان حضور داشته و اجناسشان را بفروش برسانند.

این بانوى کارآفرین گفت : بخش فرهنگی اپلیکیشن شامل لغت‌نامه تخصصی آشپزی با ۲۵۰۰لغت و آپدیت هر دوماه ۱۰۰۰لغت مى باشد که انتشار مجله تخصصی آشپزی نیز از دیگر برنا‌مه‌های آتی آموزشگاه است که با کمک تیم فرهنگی در حال اجراست.

در ادامه او گفت : برای سهولت در جذب مخاطب و با توجه به هزینه گزاف چاپ و انتشار کتاب و حمایت از محیط‌زیست، با ارسال فراخوان به مؤلفین و مترجمین، اقدام به انتشار E.BOOK در زمینه آشپزی نموده‌ است و همچنین برای اولین‌بار اقدام به انتشار رسپی‌های صوتی با استفاده از افکت‌ها و تکنیک‌های خاص صداگذاری جذاب نیز صورت گرفته است تا پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان باشد.

لازم به ذکر است بخشى از این اپ به مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى ایران با سایر کشورها اختصاص دارد که به خوراک کشورهاى مختلف و آداب غذایى آنها خواهد پرداخت و بخشى نیز به خیریه ترنم اختصاص داده‌ شده که این خیریه برای حمایت از کودکان بیمار

فعالیت می کند و قرار است با حمایت کاربران ، جشنواره‌ها و بازارچه‌های مربوط به کیک، نوشیدنی و غذا برپا شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان