//
کدخبر: ۱۰۴۶۹۳ //
در «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی؛

نمایش بحران بیکاری و اشتغال در آمریکای لاتین

بحران بیکاری و اشتغال به قلب آمریکای لاتین رسیده است؛ از اسپانیا تا مکزیک و گواتمالا، جوانان جویای کار برای حل مشکلات خود دست به دامان راهپیمایی و اعتراضات خیابانی شده اند. برنامه «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی این هفته به این سوژه داغ اجتماعی پرداخته است.

نمایش بحران بیکاری و اشتغال در آمریکای لاتین
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) که توسط خبرنگاران خارج از کشور شبکه هیسپان، تهیه و تولید می شود، هر هفته گزارش های متنوع و مختلفی را که از سراسر کشورهای اسپانیایی زبان برای برنامه فرستاده می شود، به نمایش می گذارد.

بحران شدید بیکاری در مکزیک، نخستین گزارش «دوربین بر دوش» است. جوانان مکزیکی با شرایط بد کاری مواجه اند و 64% جوانان به مشاغل رسمی دسترسی ندارند و از آنجا که 14 میلیون جوان بین 14 تا 29 سال جزو جمعیت شاغل محسوب می شوند، حدود 9.4 میلیون نفر نمی توانند روی خدمات موسسات سلامت در کار خود حساب کنند. علاوه بر کمبود موقعیت های شغلی، جوانان برای اینکه بتوانند یک موقعیت شغلی خوب پیدا کنند با ناامنی و فساد مواجه اند.

گزارشگر هندوراس هیسپان تی وی به بحران زباله های سواحل این کشور پرداخته است. هندوراس سال های زیادی است که از آلودگی فراوان سواحل و رودخانه های شمالی خود رنج می برد؛ زباله هایی که از گواتمالا از طریق رودخانه ماتاگوا می آیند، باعث تشدید این میزان آلودگی شده اند. به همین دلیل گردشگران، این سواحل را به علت میزان زیادی زباله ها که شامل بطری پلاستیکی تا لوازم پزشکی است، ترک کرده اند.

 گزارش بعدی نیز مربوط به معضل بیکاری و ناامنی شغلی، این بار در اسپانیاست. اشخاص، گروه ها و سازمان های اجتماعی زیادی در این کشور، راهپیمایی های زیادی برای حل این بحران انجام داده اند. کسانی که از شرکت های بزرگی همچون کوکاکولا و آمازون اخراج شده اند، پرستاران، بازنشستگان و ده ها گروه گرد هم آمده اند تا به این ناامنی شغلی، پایان ببخشند.

گزارش آخر برنامه دوربین بر دوش این هفته هیسپان تی وی مربوط به گواتمالا و باز هم مشکلات اشتغال و بیکاری است. بر اساس گزارش کمیته هماهنگی انجمن های کشاورزی، تجاری، صنعتی و مالی این کشور، هر سال 200 هزار جوان وارد بازار کار می شوند اما تنها 30 هزار شغل رسمی ایجاد می شود و از طرفی بخش زیادی از سرمایه گذاری خارجی به سوی کشورهای آمریکای مرکزی مثل پاناما و کاستاریکا می رود.

برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) بامداد پنج شنبه هر هفته ساعت 00:30 به وقت تهران  به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان