//
کدخبر: ۲۶۷۱۱۷ //

سدشکنان کرونا به صحنه آمدند

با بازگشایی سالن‌های تئاتری پس از چهار ماه تعطیلی، شش نمایش روی صحنه رفته‌اند و سه نمایش هم به زودی اجرای‌های خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

 همان‌طور که از پیش اعلام شده بود، این هفته، سالن‌های تئاتر کشور، دوباره بازگشایی شدند.

 

سدشکنانِ کرونا به صحنه آمدند

 

 

یک‌شنبه اول تیر، پس از چهار ماه تعطیلی سالن‌های تئاتر به‌خاطر همه‌گیری کرونا، زنگ آغاز اجرای نمایش‌ها نواخته شد. تا امروز (چهارشنبه چهارم تیر)، شش نمایش روی صحنه رفته است و سه نمایش هم به‌زودی اجرای‌شان را آغاز خواهند کرد. 

تا امروز، استقبال از ۶ نمایش روی صحنه رفته، چندان خوب نبوده است که دو دلیل برای آن می‌توان بر شمرد؛ نخست این‌که ویروس کووید ۱۹ همچنان در حال جولان دادن است و با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌ها، شاید علاقه‌مندان برای به تماشا نشستن نمایش‌های روی صحنه رفته همچنان دغدغه دارند و دوم این‌که در هفته اول، بیشتر سالن‌های کوچک با گروه‌های تئاتری نه چندان معروف کارشان را آغاز کرده‌اند.

برای ارزیابی درست و دقیق‌تر از موفقیت یا شکست طرح بازگشایی سالن‌های تئاتر، باید تا آغاز به‌کار مجموعه‌های اصلی و مهم نمایشی تهران چون تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر و به صحنه آمدن هنرمندان شناخته شده‌تر صبر کرد و آن وقت دست به داوری زد.

برای موفقیت این طرح، جلب اعتماد تماشاگران درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌ها است. تعامل مدیران و کارکنان مکان‌های اجرا و گروه‌های نمایشی برای رعایت اصول بهداشتی با هدف ارتقاء اعتماد تماشاگران از مهم‌ترین نکات در ازسرگیری فعالیت‌های نمایشی است که باید به‌طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

با بازگشایی سالن‌های تئاتر، این روزها، شش نمایش در تهران روی صحنه رفته‌اند و سه نمایش دیگر هم به زودی اجرای‌شان را آغاز خواهند کرد که در ادامه نگاهی به آن‌ها انداخته‌ایم.

«کابوس‌های مرد مشکوک» در تماشاخانه سنگلج

اجرای نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» به کارگردانی ملیکا رضی، از سه‌شنبه (سوم تیر)  در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سنگلج آغاز شده است. در این نمایش که توسط محمدحسین ناصربخت نوشته شده است، بازیگرانی چون امین اکبری‌نسب، خدایار کاشانه، پیمان یاقوتی، فاطمه نصرتی، امیررضا جلالی، کوروش رخشنده‌پی و امیرحسین حجتی به ایفای نقش می‌پردازند.

«است» به تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده

«است» نوشته امیر ابراهیم‌زاده و پرنیا شمس، به کارگردانی پرنیا شمس و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده  از ۱ تا ۱۳ تیر ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه با بهای بلیت ۴۵ هزار تومان در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود.

در این نمایش، پروانه ذابح، یاسمن رسولی، ترانه یوسفی، شادی صف‌شکن، مهتاب کریمی، صدف ملکی و ماهور میرزانژاد ایفای نقش می‌کنند.

داستان‌های کوتاه صادق هدایت در «یازده جریحه روح»

«یازده جریحه روح» عنوان نمایش دیگری است که از سه‌شنبه سوم تیر اجرای خود را در تئاتر مستقل تهران آغاز کرده است.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی فرزاد امینی و بازی مهدی بازدار، نازنین زهرا برومند، محمد پسندیده کار، سروش حائری، آزیتا رحیمی، فرزانه فرجی، نیلوفر فولادی، مونا کریمی، کیانا کریم پور، مهربان کشاورزی، رضا میرجلیلی بر اساس ۱۱ داستان کوتاه مجموعه «سه قطره خون» صادق هدایت شکل گرفته است.

«یازده جریحه روح» با مدت زمان۱۶۰ دقیقه و با بهای بلیط ۵۰ هزار تومان تا ۲۰ تیر ساعت ۲۱ به صحنه می‌رود.

«آگوست در اوسیج کانتی» به کارگردانی میکائیل شهرستانی 

نمایش «آگوست در اوسیج کانتی» به نویسندگی تریسی لتس و کارگردانی میکائیل شهرستانی  از ۱ تا ۱۵ تیر ساعت ۲۰ به مدت ۷۵ دقیقه و با قیمت بلیط ۴۰ هزار تومان در سالن شماره ۱ خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. زهره یعقوبی، شیرین فرخنده‌نژاد، مریم فرح‌آبادی، بهادر باستان‌حق، ماهی مشیری، هانا استیفایی، نفیسه ناصری، حسین زنگنه، مهدی ارجمند، سارا اسدسلیمانی، سامره حسن‌زاده، مسعود آشوری و علی قنبرزاده بازیگران این نمایش هستند.

«ابر شلوارپوش» در تالار مولوی

نمایش «ابر شلوارپوش» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری علیرضا اخوان از ۱ تا ۱۵ تیر ساعت ۱۹ به مدت ۵۰ دقیقه و با قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می‌رود.

«پنهان‌خانه پنج در» نوشته حسین کیانی

نمایش «پنهان‌خانه پنج در» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی آرش فلاحت‌پیشه از ۵ تا ۱۵ تیر ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن اصلی تالار مولوی با بهای بلیت ۳۰ هزار تومان به صحنه می‌رود. در این نمایش کوشا ابراهیمی، مریم بهشتی، حمید باهوش، علیرضا رشیدی، مائده شهوازیان، سارا علاقمند، سارا فتحی و آیدا نوروزی بازی می‌کنند.

«و همیشه پاییز» از ۶ تیر می‌رسد

نمایش «و همیشه پاییز» به نویسندگی و کارگردانی مهیار جوادی‌ها از ۶ تا ۲۰ تیر ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در سالن اصلی تالار مولوی با بهای بلیت ۳۰ هزار تومان به صحنه می‌رود. در این نمایش، آبان حسین‌آبادی و یکتا طبیبی بازی می‌کنند.

«پسر» ​در تماشاخانه سیمرغ

نمایش «پسر» به نویسندگی و کارگردانی محسن مظاهری از اول تا ۱۱ تیر ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه و با بهای بلیت ۳۰ هزار تومان در تماشاخانه سیمرغ به صحنه می‌رود. این اثر نمایشی با بازی محمد غلامی‌مایانی و محسن مظاهری درباره پدر و پسری است که در خانه، روزها و شب‌ها را سپری می‌کنند، با هم غذا می‌خورند، تلویزیون تماشا می‌کنند و … میان آن‌ها هیچ گفت‌وگویی اتفاق نمی‌افتد.

«یه گاز کوچولو» به‌کارگردانی فقیهه سلطانی

نمایش «یه گاز کوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی و کارگردانی فقیهه سلطانی از روز سه‌شنبه دهم تیر در تالار سایه تئاتر شهر میزبان مخاطبان خواهد بود.

این نمایش، ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه رفت اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اجراهای آن متوقف شد.

نمایش «یه گاز کوچولو» با بازی گیلدا حمیدی، شهروز دل‌افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور، نورا هاشمی از روز سه‌شنبه دهم تیر ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان در تالار سایه تئاتر شهر، اجرای خود را آغاز می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان