//
کدخبر: ۲۹۴۱۳۳ //

رحمانی فضلی: بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شده است

وزیر کشور گفت: گزارش جمع بندی از مجموعه اقدامات و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتدا تاکنون و همچنین کمیته‌های ذیل ستاد نشان داد که بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد و کمیته‌ها انجام شده است.

رحمانی فضلی: بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شده است

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه پنجمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه‌های اجرایی، اصناف، اتحادیه‌ها و همه بخش‌هایی که به نوعی در امر مقابله با کرونا فعال هستند، همکاری و هماهنگی خوبی دارند و این امر موجب خوشحالی است به ویژه مردم عزیزمان که به ما کمک کرده و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به رغم مشکلات زیادی که در حوزه اقتصادی، مشاغل و صنوف وجود دارد، با ما همکاری کرده‌اند. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی اظهار کرد: این همکاری‌ها موجب شده است که روند پیش روی بیماری براساس پیش بینی‌های وزارت بهداشت، روند کاهشی باشد. البته این موضوع به معنی عادی شدن شرایط و یا سهل انگاری یا عدم توجه و رعایت مقررات بهداشتی نیست.

وزیر کشور تصریح کرد: مردم عزیز مستحضرند که نوع جدید جهش یافته‌ای از ویروس کرونا در انگلستان و اروپا شیوع یافته است که نشان دهنده این است که این بیماری قابل اعتماد و شناسایی دقیق نیست. در هر شرایطی باید حداقل‌های پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه باشد و به دقت انجام شود تا بار دیگر با پیک بیماری در کشور مواجه نشویم. چرا که هر پیک بیماری از نظر اقتصادی، اجتماعی و روانی تاثیر زیادی بر مردم می‌گذارد و همچنین هزینه‌های بالایی برای کشور دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی در ادامه به مصوبات جلسه امروز اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مطرح شده بحث مجوز صادرات اقلام بهداشتی بود که این موضوع موجب خرسندی است چراکه روزهایی بود که در کشور حتی ماسک، کیت تشخیص و یا ونتیلاتور یا اکسیژن ساز به میزان کافی نداشتیم، اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات هم داشته باشیم.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که با هماهنگی وزارت بهداشت برای تشخیص و تامین نیازها، به وزارت صمت و گمرک اجازه صادرات داده شود تا بتوانیم در این زمینه کمک‌هایی را به کشورهای منطقه و کشورهایی که نیاز دارند، داشته باشیم.

به گزارش فرتاک نیوز، رحمانی فضلی همچنین گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی در برخی دستگاه‌ها از حد متوسط تعیین شده و شاخص‌های حداقلی پایین تر بوده است که به آن دستگاه‌ها تذکر داده و از آنها خواسته می شود تا پروتکل‌ها را رعایت کنند. همچنین مقرر شد که به برخی از دستگاه‌هایی که در رعایت پروتکل‌ها ضعیف عمل کرده‌اند، تذکر داده شود.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم جلسه امروز مقوله دولت الکترونیک بود، تصریح کرد: انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی گزارشی در این خصوص در جلسه ارائه کردند که براین اساس روند کار بسیار خوب است اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. برخی از دستگاه‌ها مانند وزارت راه و شهرسازی عملکرد بسیار خوبی داشتند که مقرر شد براساس همین الگو، سایر دستگاه‌ها نیز زمان‌بندی شوند و طرح آنها در زمان مشخصی نهایی شود که اگر این گام برداشته شود، می‌توانیم در سرویس دهی به ارباب رجوع سرعت را بالا ببریم و همچنین تضمینی برای سلامت مردم باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی با اشاره به اینکه خرید الکترونیکی نیز یکی از موضوعات مهم در امر مقابله با کرونا است، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا، دستور رییس جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا بر این بود که زیرساخت‌های لازم برای این حوزه تقویت شود تا مردم بتوانند به صورت الکترونیکی خریدهای خود را انجام دهند.

وی در همین راستا افزود: براساس گزارشی که امروز از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شد، آمادگی کامل برای ارائه این خدمات وجود دارد. هم چنین براساس گزارش وزارت صمت، خریدهای الکترونیکی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از سه برابر شده است؛ با این حال هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم که مقرر شد ضمن زمانبندی، ابعاد موضوع کامل دیده شود تا بتوانیم این کار به نتیجه برسانیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی گفت: امروز همچنین گزارشی درخصوص انجام طرح‌های نیمه تمام وزارت بهداشت ارائه شد که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، با توجه به دستور رییس جمهوری در دو نوبت و به درخواست قرارگاه مبنی بر اتمام این پروژه‌ها، دنبال شده است و مقرر شد تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده، بتوانیم بیش از 240 طرح نیمه تمام را در سراسر کشور در حوزه بهداشتی را کامل کنیم. متولی و زمانبندی این کار تعیین شده است و سازمان برنامه و بودجه نیز بررسی کرده و قول تامین منابع آن را داده است که با این اتفاق ظرفیت زیرساختی بهداشت و درمان را افزایش می دهیم تا با خاطری جمع به مردم عزیز خدمات رسانی کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: از همه مردم، دستگاه‌های اجرایی و متولیان حوزه‌های مختلف که مارا یاری دادند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با همین هماهنگی، همدلی و همکاری بتوانیم مسیر درمان را کوتاه کنیم تا نگرانی و ناراحتی مردم از این موضوع رفع شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص تشدید کنترل‌ها در مرزهای کشور با توجه به شیوع ویروس پیشرفته کرونا در کشورهای اروپایی گفت: پیش از این نیز بدون قطعی شدن این مساله، این موضوع جز برنامه‌ها ما بوده است به ویژه بعد از اینکه تست‌های فوری در کشور ساخته شد. به هرحال پیش از این، نتیجه تستها 24تا 48ساعت زمان می‌برد اما اکنون ظرف 20 دقیقه تا نیم ساعت نتایج ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی متولی این مساله است و تمام ورودی‌ها اعم از زمینی، هوایی و دریایی کنترل کرده و استعلام‌های لازم را می گیرد. با شیوع ویروس پیشرفته انگلیسی این نظارتها تشدید شد و از سوی قرارگاه و وزارت بهداشت نیز به همه مرزها ابلاغ شد تا جایی که امکان دارد، این مساله را کنترل کنند. البته این مساله، قابل کنترل صد درصدی نیست اما اطمینان صد درصدی از این جهت است که باید رعایت کنیم و اگر رعایت کنیم مشکلی نخواهد آمد.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۱۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان