//
کدخبر: ۲۸۵۸۱۵ //

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان رضوی سفر می‌کند

معاون امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور از سفر رئیس این سازمان به خراسان رضوی طی ۲ ماه آینده خبر داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان رضوی سفر می‌کند

سعید جغتایی عصر امروز در حاشیه بازدید از چند پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در آینده‌ای نزدیک به خراسان رضوی سفر می‌کند.

معاون امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: پروژه‌های دوبانده شدن محور بردسکن به خلیل آباد، تکمیل چاه شماره ۶ در بردسکن، ادامه کار کنار گذر این شهرستان و توسعه طرح‌های عمرانی در انابد، از جمله مواردی است که در این سفر مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.

وی ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها پیشنهاد داد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور استاندار خراسان رضوی در پایان هفته خواهیم داشت، عمده طرح‌ها و پروژه‌های مورد بازدید از شهرستان‌های این استان، میزان اعتبار تکمیلی به آن پروژه‌ها را مصوب می‌کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز، جغتایی اضافه کرد: بنا است در این سفر طرح‌هایی که دارای پیشرفت است، مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: بعضی از پروژه‌ها در شهرستان‌ها چون مسیر دریافتی تامین اعتبار را به خوبی طی نمی‌کنند، با مشکلات اعتباری مواجه می‌شوند، بنابراین، وقتی هر طرحی از ابتدا دارای ردیف اعتباری باشد، هم سرعت پروژه بالا می‌رود و هم کشور با انبوهی پروژه نیمه‌تمام مواجه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه کنارگذر بردسکن یکی از طرح‌هایی است که بیش از ۱۲ سال از ابتدای  آغاز پروژه می‌گذرد و هنور ۴۰ درصد پیشرفت دارد، بیان کرد: برای این پروژه در جلسه مشهد تصمیم‌گیری می‌شود.

جغتایی بیان کرد: این پروژه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 وی تصریح کرد: هدف من از این سفر بررسی طرح‌های نیمه تمام خراسان رضوی است که دارای پیشرفت بالایی و از طرفی تاثیرگذار در امور مردم بوده، است.

معاون امور ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه طرح‌های نیمه تمام در کشور زیاد است و چندین برابر بودجه کشور اعتبار طلب می‌کند، ادامه داد: باید طرح‌های دارای اولویت کم‌کم و هر سال با تزریق بودجه تکمیل شود.

جغتایی گفت: اولویت دولت طرح‌هایی هستند که دارای زنجیره خدمات بوده و می‌توانند در امور کشور تاثیر بگذارند.

وی عنوان کرد: خراسان رضوی استانی مهم و در حوزه‌های مختلف از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و متاسفانه به لحاظ منابع آبی مشکل بی‌آبی و کم آبی دارد و در مجموع شرق کشور با مشکل آبی مواجه است.

معاون امور ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه در سفر ۴ روزه خود تمامی پروژه‌های نیمه تمام و قابل اجرا در خراسان رضوی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: پس از جمع‌بندی نتایج آن طی ۳ هفته آینده مشخص و برای آنها تامین اعتبار خواهد شد. 

جغتایی افزود: تا ۱۵ آذرماه فصل بودجه است که برنامه ریزی خواهد شد، سفر دکتر نوبخت نیز دو ماه آینده به خراسان رضوی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پروژه‌های نیمه تمام بردسکن که بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در جلسه استانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امید است با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان برخی از این پروژه‌ها ردیف اعتباری ملی گرفته شود.

معاون امور ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور متذکر شد: اولویت تخصیص اعتبار با پروژه‌های با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است تا از سرمایه‌هایی که روی زمین معطل مانده‌ است استفاده بهتری صورت گیرد.

جغتایی افزود: پروژه‌هایی که تا پایان سال و حداکثر تا ابتدای سال ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری باشند و امکان تأمین اعتبارشان وجود داشته باشد اولویت‌بندی می‌شوند.

وی تعداد پروژه‌های نیمه تمام خراسان رضوی را ۴ هزار و ۳۱۴ پروژه اعلام کرد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آنها را قریب به ۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون امور ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: تعداد پروژه‌های ناتمام ملی هم ۴۷۰ پروژه فعال در سال ۹۸ است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها حدود ۱۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان برآورد می‌شود که چندین برابر بودجه یکسال کشور اعتبار نیاز است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان