//
کدخبر: ۲۹۳۲۵۹ //

وزیر آموزش و پرورش: برای بازگشایی مدارس محدودیت داریم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روش آموزش حضوری را بر هر روش دیگری ترجیح می‌دهیم گفت: الان نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که در چه تاریخی بازگشایی مدارس انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش: برای بازگشایی مدارس محدودیت داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

موضع اصولی ما موافق بازگشایی است

موضع اصولی ما موافق بازگشایی است به جهت اینکه دوری دانش آموزان از مدرسه ممکن است هم عواطف آموزشی آن‌ها را کاهش دهد و هم ممکن است به کیفیت آموزشی آسیب برساند.

حضور در مدرسه بلوغ اجتماعی دانش آموزان را تسهیل و تقویت می‌کند، سلامت روانی شان را بهبود می‌بخشد، و به تحرک بدنی منجر می‌شود بنابراین ما در جستجوی بازگشایی هستیم و هر زمانی که برای ما این امکان وجود داشته باشد، بازگشایی را انجام می‌دهیم.

برای بازگشایی مدارس محدودیت داریم

روش آموزش حضوری را بر هر روش دیگری ترجیح می‌دهیم چون تنها کارکرد آموزش و پرورش، آموزش نیست بلکه تربیت و پرورش است که بخشی از آن محصول ارتباطات و تعاملاتی است که دانش‌آموزان با هم دارند، اما این خواسته ما با محدودیت‌هایی روبرو است.

محدودیت اول سلامت است. ما می‌توانیم مدرسه را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باز گشایی کنیم و دانش آموزان هفته‌ای ۲ روز یا هفته‌ای یک روز به مدرسه بیایند؛ در واقع اگر دانش آموزان را در مدرسه توزیع کنیم باز هم ترجیح دارد.

محدودیت دوم درمورد امکانات و تجهیزات است. برخی از مدارس ما از این حیث خوب هستند، اما برخی به حمایت‌هایی نیاز دارند و اگر بنا باشد که بازگشایی را در دستور کار قرار دهیم باید به این موضوع فکر کنیم.

دوری دانش آموزان از مدرسه خطر بزرگی است

من تصورم این است خطری که دوری دانش آموزان از مدرسه آن‌ها را تهدید می‌کند، خطر بزرگ‌تری است. اگر بتوانیم به این خطر پاسخ دهیم و در عین حال از سلامتی دانش‌آموزان هم مراقبت کنیم این راه حل بهتری است.

باید ببینیم که آیا امکان پذیر است که دانش آموزان هم در مدرسه حضور داشته باشند و هم رعایت دستورالعمل‌ها انجام شود، به نظر من کار امکانپذیر است و می‌شود این گزینه را در دستور کار قرار دارد.

ارجاع بررسی بازگشایی مدارس به کمیته اجتماعی

به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که به ما اجازه دهند در مناطقی که مشکلی ندارد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی را انجام دهیم و این موضوع را ستاد ملی کرونا برای بررسی به کمیته اجتماعی داده است تا ظرف دو هفته بررسی شود.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده گزارش ستاد ملی کرونا در حال بررسی است که اگر نتیجه بررسی تایید بازگشایی باشد و ستاد ملی کرونا تایید کرد، این کار انجام می‌شود.

زمان دقیق بازگشایی مدارس معلوم نیست

الان نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که در چه تاریخی بازگشایی مدارس انجام می‌شود، اما من عرض می‌کنم که انتظارم از طبقه تحصیلکرده، اندیشمند و فرهیخته این است که توجه داشته باشند کرونا مصیبت‌های خاموش و مصیبت‌های آشکار و بلند دارد که منجر می‌شود افراد گرفتار شوند و سلامتشان به خطر بیفتد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۲۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان