//
کدخبر: ۲۸۸۴۱۷ //

نماینده ویژه گوترش در تهران؛ مباحث بشردوستانه سوریه گروگان اهداف سیاسی غرب

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ضمن حمایت از تلاش های نماینده ویژه دبیرکل در پیگیری راه حل سیاسی بحران سوریه و تداوم برگزاری نشست های کمیته قانون اساسی، از عدم مشارکت برخی کشورها در کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری در دمشق انتقاد کرد.

نماینده ویژه گوترش در تهران؛ مباحث بشردوستانه سوریه گروگان اهداف سیاسی غرب

گیر. او. پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در راس هیاتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده، امروز (شنبه) با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، کنفرانس آوارگان، ادلب و  شرق فرات گفت و گو و تبادل نظر کرد. 

خاجی از تلاش های پدرسون در پیگیری راه حل سیاسی بحران سوریه و تداوم برگزاری نشست های کمیته قانون اساسی این کشور حمایت و در ادامه از عدم مشارکت برخی کشورها به ویژه کشورهای غربی در کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری در دمشق انتقاد کرد.  

دستیار ارشد وزیر امور خارجه افزود: کشورهای غربی که ادعای حمایت از مسائل انساندوستانه می کنند، مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی خود کرده اند و  تلاش کردند که مانع برگزاری این کنفرانس شوند. 

در این دیدار آخرین وضعیت ادلب مورد بررسی قرار گرفت و طرفین ابراز امیدواری کردند که با اجرای توافقات موجود در ادلب شاهد حفظ آرامش و عدم از سرگیری درگیری ها باشند. 

پدرسون که از مسکو جهت ادامه رایزنی ها به تهران سفر کرده در این دیدار آخرین هماهنگی های به عما آمده با اعضای کمیته قانون اساسی سوریه در خصوص دستور کار و زمان برگزاری نشست هاب آتی کمیته قانون اساسی را برای طرف ایرانی تشریح و در این خصوص از تلاش های ایران در حمایت از روند سیاسی بحران سوریه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه (دوشنبه) ۱۲ آبان ماه نیز با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در خصوص آخرین تحولات سوریه تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرده بود. دو طرف درباره نشست دمشق در خصوص آوارگان رایزنی کرده بودند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان