//
کدخبر: ۱۸۱۷۳۰ //

روسای پارلمان‌های کشورهای مجاور عراق بر لزوم حمایت از ثبات این کشور تاکید کردند

روسای پارلمان‌های کشورهای مجاور عراق در پایان نشست خود با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت مقابله با افراط گرایی و حمایت از ثبات عراق تاکید کردند.

 روسای پارلمان‌های کشورهای مجاور عراق بر لزوم حمایت از ثبات این کشور تاکید کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نشست روسای پارلمان‌های کشورهای مجاور عراق که با مشارکت، ایران، عربستان، ترکیه، عراق، اردن، سوریه و کویت شنبه در بغداد آغاز به کار کرده بود، شامگاه روز گذشته به کار خود پایان داد.

شرکت کنندگان در پایان این نشست با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت حمایت از ثبات، تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین ثبات عراق را برای ثبات منطقه ضروری دانستند و آن را عاملی برای بازگشت این کشور به جایگاه سیاسی و اقتصادی خود در منطقه و جهان عرب برشمردند.

در این بیانیه آمده است: پیروزی عراق بر داعش زمینه‌ای مشترک برای همه کشورهای منطقه فراهم می‌کند تا دوره‌ای جدید از همکاری، سازندگی و حمایت از گفت‌وگو را آغاز کنند و بدین واسطه با رسیدن به تفاهمات مشترک به پایه‌های جدیدی در زمینه حمایت از توسعه، سرمایه گذاری و ایجاد شبکه‌ای از روابط متکامل بین ملت‌های خود دست یابند.

شرکت کنندگان در نشست روسای پارلمان‌های کشورهای هم‌جوار عراق در ادامه بر اهمیت حمایت از رویکرد میانه‌روی و مقابله با انواع مختلف افراط گرایی تاکید کردند، چرا که این ملت‌های منطقه هستند که هزینه آن را می‌پردازند.

در ادامه این بیانیه بر ضرورت حمایت از سازندگی و بازسازی عراق، تشویق به سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف آموزشی، بهداشت، صنعت، فناوری اطلاعات و موارد حیاتی دیگر و همچنین ترمیم زیرساخت‌ها برای بازگشت آوارگان تاکید شده است.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین تأکید کردند که از روند سیاسی و دموکراتیک در عراق با همه ابعاد آن که منجر به برگزاری انتخابات و تعیین روسای سه گانه بر اساس قانون اساسی می‌شود، حمایت می‌کنند.

این نشست به دعوت محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان