//
کدخبر: ۲۷۸۳۰۹ //

چاره اندیشی برای سازندگان تجهیزات صنعت نفت در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه عصر امروز این کمیسیون مشکلات و مطالبات سازندگان تجهیزات صنعت نفت بررسی و مقرر شد این موضوع از مسئولان اجرایی پیگیری شود.

چاره اندیشی برای سازندگان تجهیزات صنعت نفت در کمیسیون انرژی مجلس

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 18 شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون انرژی به ارائه گزارش نمایندگان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اختصاص داشت.

وی در همین راستا افزود: در این کمیسیون محورهایی که مورد بحث قرار گرفت عبارت بود از: ضرورت تخصیص ارز، موضوع خرید کالاهای تولید داخل که نباید از خارج از کشور خریداری شود و بحث بازنگری در قانون خرید کالا در مقایسه با خریدهای خارجی، پیگیری و نظارت بر اجرای مصوباتی که قبلاً به عنوان قانون یا آیین‌نامه وجود داشت و کمک به صدور خدمات فنی و مهندسی به ویژه تجهیزات ساخت داخل که مقرر شد این موضوع توسط کمیسیون انرژی دنبال شود و مطالبات انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت را از مسئولان اجرایی پیگیری کند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بخش دیگری از جلسه هم به ارائه گزارشات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره طرحی که برای حامل‌های انرژی و یکپارچه‌سازی تعرفه اختصاص داشت که بر همین اساس آنها ایده‌ای داشتند و آن را مطرح کرده و در کمیسیون انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شریعتی گفت: این موضوع منتج به تصمیم‌گیری خاصی نشد و تنها گزارشی از یک ایده‌ جدید در حوزه یکپارچه‌سازی نظام تعرفه‌گذاری حامل های انرژی با تعریف یک واحد مشخص که هزینه‌های حامل‌های انرژی اعم از برق، گاز و بنزین قابل تبدیل باشد، بود. 

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در این نشست مقرر شد این موضوع فعلاً در همین حد باشد زیرا نیاز به بررسی بیشتری دارد و در کمیسیون انرژی این موضوع دنبال خواهد شد.

شریعتی افزود: پاسخ بیژن زنگنه به نامه 2 هفته پیش رئیس کمیسیون انرژی درباره اجرایی شدن قانون پتروپالایشگاه‌ها هم در این کمیسیون مطرح شد که برهمین اساس وزیر نفت اعلام کرده بود که شرکت‌های متقاضی را انتخاب کرده‌ایم و به آنها اعلام و ظرفیت‌های مورد نیاز را به آنها گفته‌ایم و منتظر تشکیل جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی هستیم تا بحث تنفس خوراک براساس جدول پیشنهادی وزارت نفت مصوب شود. لذا وزارت نفت این آمادگی را دارد که مجوز پتروپالایشگاه‌ها را صادر کند و آنها کار خود را آغاز کند.

وی گفت: پاسخ مبسوط و مکتوب رضا اردکانیان وزیر نیرو به سؤالاتی که در جلسه با اعضای کمیسیون انرژی برگزار شده بود و چون فرصت جلسه اجازه پاسخگویی وزیر به همه سؤالات را نداده بود در این نشست مطرح شد و بر همین اساس وزیر نیرو به هر یک از سؤالات اعضای پاسخ داده بود. این در حالی است که این جلسه مربوط به یک و نیم ماه پیش بوده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌برخی اعضای کمیسیون انرژی نسبت به نقصان و یا عدم تطابق با مطالبات اعلام شده در پاسخ وزیر نیرو به سؤالات گلایه‌هایی را مطرح کردند و قرار شد اگر نیازی است در جلسات بعدی مطرح شود و مسئولین وزرات نیرو هم پاسخ‌های لازم را ارائه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان