//
کدخبر: ۲۷۱۵۲۴ //

نشست فوق‌العاده مجلس و وزارت بهداشت برای کنکور/ اولویت اول سلامت داوطلبان است

عضو کمیسیون آموزش مجلس از نشست مشترک مجلس و وزارت بهداشت برای بررسی برگزاری و یا تعویق کنکور خبر داد.

 نشست فوق‌العاده مجلس و وزارت بهداشت برای کنکور/ اولویت اول سلامت داوطلبان است
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد نادری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع کنکور و زمان برگزاری آن توسط مجلس، اظهار داشت: با توجه به این که همچنان آمار مبتلایان به ویروس کرونا صعودی است و در موج دوم همه‌گیری این ویروس قرار داریم، بنابراین در مجلس به طور جدی در حال رصد این موضوع هستیم و اگر وزیر محترم بهداشت -که مرجع تخصصی اعلام نظر در این مورد است- صلاح را بر تعویق کنکور بداند، قطعا در مجلس پیگیر تعویق کلیه آزمون‌ها و کنکور خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به این که چندی پیش و در موج دوم کرونا تعدادی آزمون برگزار شده بود مطلع شدیم تعدادی از داوطلبان این آزمون‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند، بنابراین برای ما اولویت اساسی و اصلی سلامت داوطلبان است.

*جان داوطلبان ارزشمندتر از طراحی مجدد سوالات کنکور است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: این که می‌گویند اساتید برای طراحی سؤال در قرنطینه قرار گرفته‌اند نیز می‌توان فکر کرد و حتی جان و سلامت داوطلبان آنقدر ارزش دارد که لازم باشد به طور مجدد سوالات کلیه آزمون‌ها و کنکور طراحی شود.

نادری در ادامه افزود: عده‌ای ممکن است مخالف تعویق کنکور باشند و استدلال آنها این است که داوطلبان یک سال عقب می‌افتند یا برخی سربازی‌شان دچار مشکل می‌شود که ما در این زمینه هم راهکار داریم.

*کلیه دستگاه‌ها در شرایط غیرعادی کشور باهم هماهنگ‌اند

وی افزود: با توجه به این که شرایط کشور عادی و معمولی نیست، بنابراین کلیه تصمیم‌گیری‌ها نیز برمبنای شرایط غیرعادی کشور تصمیم‌گیری می‌شود، بنابراین نظام آموزشی و سازمان نظام وظیفه نیز قطعا در این شرایط همکاری خواهند کرد و ما تلاشمان بر این است که با همکاری بین دستگاه‌ها شرایط و زمان مناسبی برای برگزاری آزمون داوطلبان فراهم شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این که وزارت علوم و سازمان سنجش مصمم در برگزاری آزمون هستند و حرف‌های ضد و نقیضی نیز در این میان از سوی آنها عنوان می‌شود، بنابراین ما اصلاً کاری به این اظهارات نداریم و برایمان مهم نیست.

*مجلس با هماهنگی وزارت بهداشت پیش‌ خواهد رفت

نادری اضافه کرد: قطعا مجلس با هماهنگی وزارت بهداشت پیش خواهد رفت چراکه شخص وزیر بهداشت سلامت داوطلبان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اولویت قرار داده و از این نظر همکاری‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز با مجلس دارد.

این نماینده مجلس یازدهم از نشست فوق‌العاده مجلس با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در نظر داریم به زودی جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور وزیر بهداشت برگزار کرده و آثار و تبعاتی که ممکن است برگزاری آزمون‌ها و کنکور در شرایط فعلی داشته باشد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عنوان کنیم. همچنین راهکارهای اساسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این بین ارائه خواهیم کرد.

*نشست فوق‌العاده مجلس و وزیر بهداشت برای کنکور

وی در خاتمه گفت:‌ قطعا برای مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت سلامت داوطلبان و خانواده آنها در اولویت اصلی است و با هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا در تلاش هستیم برگزاری آزمون‌ها و کنکور در شرایط مطلوب و به دور از هر گونه تشویش و اضطراب برای داوطلبان برگزار خواهد شد.

در این مطالبه آمده است: در شرایط فعلی بیماری کرونا در کشور به‌هیچ وجه امکان برگزاری هیچ یک از کنکور‌ها وجود ندارد و در‌خواست تعویق تمامی کنکور‌ها تا زمان شرایط ایمن، داریم.می‌توانید از نظرات پزشکان این حوزه درباره شرایط برگزاری کنکور استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان