//
کدخبر: ۲۷۰۰۰۱ //

چراغ سبز آمریکا به ژاپن برای فروشنده ده‌ها جنگنده پیشرفته

دولت آمریکا روز پنجشنبه با فروش 105 فروند جنگنده «اف-35» به ژاپن به ارزش 23.11 میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته وبگاه «دیفنس پست» ژاپن تقاضای خرید 63 فروند جنگنده  F-35A و 42 فروند  F-35B را که ناو نشین و عمود پرواز است، کرده است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این زمینه آمده است که این اقدام امنیت یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه آسیا، اقیانوس آرام را افزایش می‌دهد.

 

چراغ سبز آمریکا به ژاپن برای فروشنده ده‌ها جنگنده پیشرفته

 

 

در بخش دیگراین بیانیه آمده است: «کمک به ژاپن در جهت افزایش تداوم قابلیت‌های دفاعی، برای منافع آمریکا بسیار حیاتی است.»

بودجه دفاعی 2020 و 2021 ژاپن حدود 51 میلیارد دلار است و تمرکز آن بر خرید جنگنده و سامانه‌های موشکی جهت مواجهه با تهدیدهای محتمل کره شمالی و چین است. ژاپن سال 2018  یک برنامه پنج ساله دفاعی را تصویب کرد که بر اساس آن برای نخستین بار پس از خاتمه جنگ جهانی دوم، دو فروند ناو هواپیمابر به زرادخانه‌اش ملحق می‌شود.

این در حالی است که یک رسانه ژاپنی چندی قبل به نقل از وزیر دفاع این کشور گزارش کرد که توکیو از طرح جنجالی استقرار دو سامانه دفاع موشکی آمریکایی در این کشور صرف نظر کرده است.

«تارو کُنو» وزیر دفاع ژاپن در این باره گفت که توکیو از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی ساحلی «ایجس» (Aegis) ساخت آمریکا صرف‌نظر کرده است. کُنو اعلام کرد باتوجه به اینکه رفع مشکلات فنی فعلی حدود ۱.۸۶ میلیارد دلار برای ژاپن هزینه دربرخواهد داشت، به همین منظور استقرار سامانه دفاع موشکی «ایجس » دیگر منطقی به نظر نمی‌رسد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در این زمینه گفت، به دلایل تاریخی، تحرکات امنیتی - نظامی ژاپن همواره مورد توجه جامعه جهانی و همسایگان آسیایی آن بوده  و ما از ژاپن صادقانه می‌خواهیم از گذشته عبرت بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان