//
کدخبر: ۲۵۶۳۹۸ //

امیرعبداللهیان: شیوع کرونا مناسبات تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده است

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: شیوع ویروس کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده و تعامل سازنده بین کشورهای همجوار و منطقه در بهبود شرایط بسیار مؤثر است.

امیرعبداللهیان: شیوع کرونا مناسبات تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین امیرعبداللهیان مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در دیدار "دریا اورس" سفیر ترکیه در ایران با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور بر اهمیت مناسبات دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها با ترکیه استقبال می‌کند.

وی در ادامه روابط موجود تهران و آنکارا را در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی ممتاز توصیف کرد.

مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به بحران فراگیر کرونا، افزود: شیوع ویروس کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده و تعامل سازنده بین کشورهای همجوار و منطقه در بهبود شرایط بسیار مؤثر است. 

 امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: پزشکان و کادر درمانی ایرانی آمادگی لازم برای ارائه تجربیات خود در خصوص تقابل با بیماری کرونا را دارند و همکاری مشترک در تقابل با این بیماری پُر اهمیت است.

همچنین در ادامه این دیدار، "دریا اورس" سفیر ترکیه با ابراز خرسندی از گسترش مراودات میان دو کشور، گفت: مراودات دولتی، پارلمانی و مردم ترکیه و ایران طی سالیان متمادی و بر حسب حُسن همجواری, فرهنگی, دینی و تاریخی پیش رفته است.

وی تحکیم تعاملات فی‌مابین در شرایط بحران فراروی جهانی و منطقه‌ای  در مبارزه با کرونا را حائز اهمیت خواند و تبادل تجربیات کادر درمانی ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست.

سفیر ترکیه در ایران در پایان ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر آقای لاریجانی به سلامت و فعالیت قبل از ابتلا به ویروس کرونا برگردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان