//
کدخبر: ۲۳۱۶۸۱ //
رییس مجلس شورای اسلامی:

۱۶ درصد از سهم صندوق توسعه از فروش نفت با اذن رهبری در اختیار دولت قرار داده شد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری به دولت اجازه داده است سال آینده به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی، ۲۰ درصد از آن به صندوق توسعه ملی تخصیص یافته و ۱۶ درصد در اختیار دولت قرار گیرد.

۱۶ درصد از سهم صندوق توسعه از فروش نفت با اذن رهبری در اختیار دولت قرار داده شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس دیوان محاسبات کشور برای ارائه گزارش بودجه شرکت های دولتی در  جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

وی در جریان ارائه گزارش در خصوص بودجه شرکت های دولتی در سال ۹۹ گفت:  براساس قانون، دولت موظف شد در سال جاری ۱۲ درصد از سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت را در حسابی فریز کند و اگر قصد برداشت از آن را دارند با اجازه رهبری این اقدام صورت گیرد و بدهی دولت محسوب شود. در سال آینده سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت به ۱۶ درصد افزایش می‌یابد، اما دولت به صورت درآمد خود به آن نگاه کرده و خود را مالک آن دانسته است که باید در این زمینه بازنگری شود.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به عادل آذر گفت: در این زمینه دولت از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردند و رهبری اجازه دادند که به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد از آن به صندوق توسعه ملی تخصیص یافته و ۱۶ درصد در اختیار دولت قرار گیرد و این ایراد وارد نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: درآمد حاصل از صادرات بنزین و فرآورده‌های نفتی باید در قالب درآمد عمومی کشور محسوب شود و نباید برای سازمان هدفمندسازی تخصیص یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۶۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان