//
کدخبر: ۲۱۸۸۵۲ //

عماالدین باقی: در نقد باید از سرمایه‌سوزی اجتناب کنیم

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید در نقد، یک اصل اساسی در مورد همه شخصیت‌ها را مد نظر قرار دهیم و آن اینکه از هر نوع سرمایه‌سوزی اجتناب کنیم.

عماالدین باقی: در نقد باید از سرمایه‌سوزی اجتناب کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 عمادالدین باقی کارشناس مسائل رسانه‌ای و از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در نشست «کارنامه روشنفکری دینی» در ایران که به همت حزب اراده ملت ایران (حاما) برگزار شد، گفت: اولویت من نقد روشنفکری و روشنفکری دینی نیست، در شرایط کنونی باید از حق آزادی و دگراندیشان و زندگی دگراندیشان دفاع کرد و سپس در مورد عقاید و افکارشان بحث کرد.

وی افزود: باید در نقد روشنفکری دینی یک اصل اساسی در مورد همه شخصیت‌ها را مد نظر قرار دهیم و آن اینکه از هر نوع، سرمایه‌سوزی اجتناب کنیم و نقد آنها به معنای حذف آنها نیست.

باقی با تاکید بر اینکه فضای نقد در جامعه بسته است، تصریح کرد: ما معتقدیم هیچکس از نقد مصون نیست و هیچ خط قرمزی در نقد وجود ندارد.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: روشنفکری دینی یک زاویه کلامی جامعه شناختی است.

وی با بیان اینکه نگاه ما به روشنفکری خطی و فیزیکال نیست، گفت: روشنفکری، مجموعه ای از افراد با گرایش‌های مختلف و در دوره های مختلف است به همین دلیل نمی‌توانیم به این جریان نگاه خطی داشت.

باقی با تأکید بر اینکه علی شریعتی از اثرگذارترین روشن فکران دینی در ایران بوده است، افزود: ایشان در مورد روشنفکری می گوید اساساً این اصطلاح روشن فکر اشتباه بوده است. خود روشنفکری دینی یک معادل سازی نادرست است، چون مبانی فکری آنها فرق می‌کند.

وی اعتقاد دارد که به سبب روشن فکری دینی خیلی از چهره ها حذف می‌شوند و ما نمی‌توانیم روشن فکری دینی را به صورت انتزاعی تعریف کنیم بلکه باید نگاهی انضمامی داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۸۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان