//
کدخبر: ۲۰۹۴۹۶ //

تداوم طرح تحول سلامت بدون بازنگری بهداشت ودرمان رازمین گیر می کند

همدان-نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه ادامه طرح تحول سلامت بدون بازنگری بهداشت و درمان کشور را زمین گیر می کند، گفت: هزینه‌های غیرقابل کنترل این طرح را در معرض خفگی قرار داده است.

تداوم طرح تحول سلامت بدون بازنگری بهداشت ودرمان رازمین گیر می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 حمید رضا حاجی بابایی عصرچهارشنبه در همایش اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینادر همدان با برشمردن مزایای طرح تحول  سلامت تاکید کرد: با تمام این اوصاف این طرح نیاز به آسیب شناسی، بازنگری و اصلاح و در نهایت جراحی بزرگ دارد.
 
وی گفت: طرح تحول سلامت در کشور اجرا شده و دارای نکات مثبت بسیاری است که به آنها اشاره شده اما امروز که در جایگاه بهداشت و درمان به این طرح نگاه می کنیم و موشکافانه با هم فکری و نظرات صاحب نظران و متخصصان  آن را بررسی می کنیم به این نتیجه می رسیم که هر روز سفره این طرح گسترده تر و غذای موجود در آن کاهش می یابد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هزینه های غیرقابل کنترل و فزاینده این طرح را در معرض خفگی قرار داده و به ضد خودش تبدیل کرده است.

حاجی بابایی بیان داشت: باید شجاعانه وارد میدان شد و نکات مثبت طرح را تقویت کرد و با آسیب شناسی و دیدگاه انتقادی با هدف حداکثر کارایی و بهره وری نقاط ضعف این طرح را استخراج و با برنامه راهبردی صحیح نسبت به رفع آنها اقدام نمود.

وی گفت : این بازنگری و اصلاح و جراحی باید با هدف ایجاد حداکثر عدالت در خدمت رسانی ر زمینه بهداشت و درمان صورت گیرد.

عضوکمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مجلس و دولت شجاعانه در این زمینه اقدام کنند، گفت: ادامه این طرح بدون بازنگری و اصلاح و جراحی اساسی، بهداشت و درمان کشور را زمین گیر می کند.

وی افزود: بارزترین نتیجه ادامه طرح تحول سلامت به رویه کنونی و بدون بازنگری واصلاح و جراحی این است که دانشگاه های علوم پزشکی را به بن بست می کشاند و از این رو ضرورت دارد هرچه زودتر به فریاد دانشگاههای علوم پزشکی رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۴۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان