//
کدخبر: ۱۹۶۵۰۵ //

عضو کمیسیون بهداشت: پرونده الکترونیک سلامت در روزهای آینده رونمایی می شود

عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت به زودی با حضور رئیس جمهور رونمایی خواهد شد، گفت: با اجرای کامل این طرح، ۲۰ درصد از هزینه‌های وزارت بهداشت کم می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت: پرونده الکترونیک سلامت در روزهای آینده رونمایی می شود

حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، حسین کولیوند رئیس اورژانس و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در بخش اول درباره آموزش‌های سالمندی و بهداشت سالمندان مباحثی مطرح شد.

وی افزود: متأسفانه طب سالمندی در ۵-۶ دوره اخیر تعطیل شده که اعضای کمیسیون نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و قرار شد کارگروهی تشکیل شده و در این باره تصمیم‌گیری شود تا به زودی طب سالمندی به جامعه بهداشتی کشور بازگردد.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: مدارکی که برای فارغ‌التحصیلان این بخش و پرستاران آن لازم است  از جمله پرستار سالمند، پرستار سلامت روان سالمند و دکترای سالمندی که قرار شد در مراکز خدماتی وزارت بهداشت شرح وظایف آنها مشخص شده و برای ارتقای سلامتی سالمندان تلاش کنند تا بتوانیم در مواجهه با جامعه سالمندان اقدامات مؤثرتری انجام دهیم.

عابدی خاطرنشان کرد: طبق استاندار جهانی به ازای هر تخت باید سه پرستار وجود داشته باشد که در این زمینه دچار مشکل هستیم و به همین دلیل همراه بیماران در بیمارستان‌ها به پرستاران کمک می‌کنند.

وی افزود: پس از اینکه مشکلات کمبود پرستار به نمکی وزیر بهداشت منتقل شد، وی اعلام کرد که مجوز استخدام ۱۰ هزار پرستار صادر شده و در تیرماه اقدامات اجرایی آن صورت می‌گیرد و ان‌شاءالله قرار است ۱۰ هزار پرستار هم در نیمه دوم سال جاری جذب شوند.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: بحث مراقبت از منزل موضوع دیگر مطرح شده در این نشست بود که دولت باید طبق برنامه ششم توسعه در این زمینه گام‌هایی را بردارد ضمن اینکه بیمه هم باید این خدمات را پوشش دهد که وزیر بهداشت قول داد در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد که آیین‌نامه اجرایی مراقبت در منزل نوشته و تصویب شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  خاطرنشان کرد: مبحث بعدی اشاره شده در این نشست موضوع اورژانس و تکنسین‌های بهداشت و درمان بود که مشکلات آنها بیان و مباحثی مطرح شد.

عابدی با بیان اینکه دومین خبر خوش وزیر بهداشت در نشست کمیسیون بهداشت رونمایی از پرونده الکترونیک سلامت بود که سال‌ها است همگان نسبت به عدم راه‌اندازی آن اعتراض داشتند در حالیکه این موضوع در زمره وظایف دولت طبق قانون برنامه پنجم است که قرار است در آینده نزدیک و تا حداکثر ۱۵ تیر توسط حسن روحانی رئیس جمهور رونمایی شده و کار سراسری خود را آغاز کند که این امر قدم بسیار مثبتی برای بهداشت و درمان و سطح‌بندی خدمات و سیستم ارجاع و کار در چارچوب هدفمند به حساب می‌آید.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۵۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان