//
کدخبر: ۱۸۰۲۵۵ //

معاون درمان وزارت بهداشت: پرونده بیماران به بیمه‌ها به صورت الکترونیک ارسال می شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هدف این است که نسخه نویسی، ارجاع بیمار و حتی نوبت گیری بیماران به صورت الکترونیک باشد. همچنین قصد داریم در بیمارستان‌ها به سمت الکترونیکی شدن حرکت کنیم و ارسال پرونده بیماران به بیمه‌ها نیز به صورت الکترونیک انجام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت: پرونده بیماران به بیمه‌ها به صورت الکترونیک ارسال می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

، قاسم جان بابایی روز یکشنبه درباره الکترونیکی شدن خدمات سلامت افزود: با همکاری سازمان بیمه سلامت برخی اقدامات الکترونیکی شدن خدمات به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها آغاز شده، ولی نیاز است بستر و زیرساخت‌های الکترونیک از جمله خرید نرم‌افزارها در کشور فراهم شود که وزارت بهداشت در تلاش است این شرایط را فراهم کند.
وی بیان کرد: الکترونیکی شدن خدمات سلامت یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت در سال جاری است.
جان بابایی ادامه داد: از سال گذشته قواعدی از جمله راهنماهای بالینی در وزارت بهداشت نوشته شده که در سال جاری آن را کامل خواهیم کرد تا به سمتی حرکت کنیم که خدمات با کیفتی بر اساس ساختار الکترونیک به بیماران ارائه دهیم.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در سال جاری تمام بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید به سمت اجرای خدمات الکترونیک حرکت کنند و باید اقدامات به نحوی باشد که تمام خدمات و اقدامات تشخیصی و درمانی بیمار به همراه کد شناسایی در یک پرونده به صورت کامل ثبت شود تا به عنوان سابقه بیمار در سایر مراکز درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۲۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان