//
کدخبر: ۱۷۹۵۴۹ //

پایان بلاتکلیفی بیماران سرطانی گنبدکاووس/ درمان سرطان در قطب سرطان کشور

با ساخت و تجهیز مرکز جامع سرطان گنبدکاووس بعد از 30 سال مردم این شهرستان به ویژه بیماران سرطانی شرق استان از بلاتکلیفی و عزیمت به خارج از استان رهایی می‌یابند.

پایان بلاتکلیفی بیماران سرطانی گنبدکاووس/ درمان سرطان در قطب سرطان کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از ده‌ها سال انتظار مردم گنبدکاووس برای ایجاد یک مرکز جامع سرطان و رسیدگی به این بیماری در این شهرستان که قطب بیماری سرطان در کشور و خاور میانه است بالاخره به همت خیر و نیکوکار گنبدی «حاج محمد شهرکی» و همکاری و تدبیر مدیران ارشد شهرستان گنبدکاووس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی طی توافقی مبنی بر ساخت این مرکز توسط خیر گنبدی و تجهیز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی روند این کار آغاز و تقریبا به مراحل نهایی خود رسید.

امروز مدیران شهرستانی و استانی برای بررسی وضعیت پروژه و روند اجرای تعهدات دو طرف در دفتر فرماندار ویژه گنبدکاووس جمع شدند و با بررسی پیشرفت پروژه و روند خرید و انتقال تجهیزات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

* لزوم توزیع متوازن اعتبارات سلامت در استان گلستان

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه شرق استان گلستان در حوزه امکانات و تجهیزات سلامت دچار مشکلات اساسی است، اظهار کرد: مردم ما بارها به ما گفته‌اند که اگر اعتبار نیست برای همه استان نباشد و اگر هم اعتباری وجود دارد باید برای همه استان به صورت متوازن توزیع شود.

قره‌جه طیار با بیان اینکه وظیفه ما رفع محرومیت‌ها در نقاط محروم استان است نه افزایش آن، افزود: بخش عمده‌ای از بیماران سرطانی در گنبدکاووس و شرق استان گلستان برای رسیدگی به وضعیت خود باید به مرکز استان و یا حتی خارج از استان عزیمت کنند و این در حالی است که بیشترین بیمار در این حوزه در گنبدکاووس وجود داشته اما امکاناتی در این بخش برای آنها وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه از اقدامات و تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی تشکر کرده اما خواهان تلاش بیشتر هستیم، گفت: باید قدر نیکوکاران بزرگی چون آقای شهرکی را دانست که بدون هیچ چشم‌داشتی به وسط میدان آمده‌اند تا خدمتی ارائه کرده و بازوی دولت باشند و به همین منظور نباید در اجرای تعهدات دولتی کوتاهی شود که الحمدالله نخواهد شد.

* با وجود محدودیت اعتباری به تعهداتمان پایبندیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز با اشاره به اینکه از زحمات فرماندار شهرستان گنبدکاووس در تدبیر امور سیل و بحران پیش آمده در نوروز تشکر می‌کنم، اضافه کرد: این مدیریت ایشان و همکارانشان بود که باعث شد حجم بحران در گنبدکاووس همچون آق‌قلا و گمیشان نباشد.

عبدالرضا فاضل با بیان اینکه در سال جاری محدودیت‌های اعتباری ما بسیار بیشتر از سالهای قبل است، ادامه داد: در برابر ضعف‌ها و کمبودهای گنبدکاووس نیز دو راه حل بیشتر نداریم که یکی ساخت بیمارستان‌های یک هزار تخت‌خوابی، 800 و یا 400 تخت خوابی است که عملا با توجه به وضعیت اعتبارات فعلی کشور غیرممکن است و یا راه دوم که تقویت ظرفیت‌های بیمارستانی موجود و ارتقای وضعیت فعلی است.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از تجهیزات لازم برای تجهیز مرکز غربالگری سرطان و همچنین مرکز آنژیوگرافی شهرستان گنبدکاووس که تعهد ما به خیر محترم در صورت ساخت فضای فیزیکی بوده تامین شده است، گفت: با وجود افزایش شدید قیمت‌ها و سه تا چهار برابر شدن قیمت تجهیزات پزشکی بخش باقیمانده تجهیزات را نیز به سرعت تهیه و به محض اتمام کار ساخت به مجموعه منتقل خواهیم کرد.

* هماهنگی بخش مهندسی و فنی دانشگاه در ساخت پروژه افزایش یابد

خیر و نیکوکار گنبدی نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی از خیرین و ایجاد فضای باز برای ورود این عزیزان، تاکید کرد: ما با این حمایت‌ها و دلگرمی‌ها به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت به مردم و کمک به دولت هستیم.

محمد شهرکی با بیان اینکه در برخی از مراحل اجرای پروژه به دلیل عدم هماهنگی مهندسین فنی دانشگاه علوم پزشکی دچار مشکل شده‌ایم، خاطرنشان کرد: مهندس فنی کار باید همواره در محل پروژه حاضر بوده و یا به سرعت نظرات خود را در این راستا اعمال کند نه اینکه پروژه به دلیل تعلل وی بیش از یک ماه معطل بماند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سرعت اجرای پروژه، افزود: این پروژه نهایتا تا یک ماه دیگر به سرانجام خواهد رسید و بعد از آن منتظر تجهیز مرکز بر اساس توافق انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی خواهیم بود.

* انتصاب مهندس ویژه پروژه مرکز جامع سرطان گنبدکاووس با ابلاغ رسمی

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی در این نشست با اشاره به اینکه همواره تلاش کرده‌ایم اعتبارات و امکانات را به صورت متوازن در استان توزیع کنیم، تصریح کرد: حضور خیرین بزرگ و نیک اندیش سلامت در گنبدکاووس یک ظرفیت بزرگ و انکار ناشدنی بوده که حاصل تعامل خوب مسوولان دولتی با خیرین است.

 با تشکر از تذکر نیکوکار گنبدی مبنی بر عدم هماهنگی لازم در بخش فنی و مهندسی پروژه، گفت: از صبح روز شنبه یک نفر از مهندسان فنی دانشگاه علوم پزشکی را با ابلاغی رسمی و ویژه برای حضور در محل پروژه و همکاری و هماهنگی با مسوولان گنبدی راهی شهرستان گنبدکاووس خواهم کرد.

وی از ایجاد برخی تغییرات در بخش‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های پیامبر اعظم (ص) و شهدای 12 دی خبر داد و تاکید کرد: در طبقه دوم پروژه خیرساز یعنی در طبقه بالای مرکز غربالگری و درمان سرطان فضایی را برای افزایش بخش مراقبت‌های ویژه ایجاد خواهیم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۵۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان