//
کدخبر: ۱۸۶۹۶۲ //

رییس سازمان زندان‌ها: توانستیم رشد آمار زندانیان را منفی کنیم

رییس سازمان زندان‌ها گفت: امروز توانسته‌ایم آمار زندانیان را که رشد ۱۰ درصدی داشت و سال به سال ۱۰ درصد به جمعیت کیفری ما اضافه می‌شد را با برنامه‌های سازمان زندان‌ها منفی کنیم

رییس سازمان زندان‌ها: توانستیم رشد آمار زندانیان را منفی کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

اصغر جهانگیر در سی و دومین جشن گلریزان ستاد دیه گفت: امیدواریم این جشن گلریزانبتواند به کاهش آسیب‌ها کمک کند و این کار مبارک با همت شهید لاجوردی شروع شد و امروز بعد از سه دهه روز به روز جشن‌های گلریزان بهتر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه توفیق پیدا کردیم در خدمت خانواده زندانیان قرار بگیریم، از همان ابتدا بحث کاهش جمعیت کیفری به عنوان دستور کار مدنظر قرار دادیم و قدم‌هایی در جهت کاهش جمعیت کشوری برداشته شد و امروز توانسته‌ایم آمار زندانیان را که رشد ۱۰ درصدی داشت و سال به سال ۱۰ درصد به جمعیت کیفری ما اضافه می‌شد را با برنامه‌های سازمان زندان‌ها منفی کنیم و امروز مفتخریم بگوییم که آن روند ۱۰ درصدی نه تنها ادامه نیافت بلکه منفی شد.

جهانگیر گفت: در مجموع برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد دو هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان را نیاز داریم.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان مشمول عفو رهبری شدند که ۶۰ هزار نفر از زندان آزاد و ۴۰ هزار نفر مورد تخفیف مجازات قرار گرفتند. همچنین ۷۰ هزار نفر از افرادی که جرایم سبک انجام داده بودند و به شش تا یکسال حبس محکوم شده بود قبل از ورود به زندان مورد عفو رهبری قرار گرفتند.

جهانگیر تصریح کرد: افرادی که دارای شاکی خصوصی بودند مورد عفو رهبری قرار نگرفتند و خیرین باید با کمک به آنها زمینه آزادی آنها را فراهم کنند.

وی افزود: بر اساس آمار ۱۳ هزار و ۴۶۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان هستند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر زندانی‌های جرایم مالی هستند و ۲۵۷۸ نفر به دلیل مهریه و ۲۶۷ نفر به دلیل دیه غیرعمد در زندان هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: بر اساس جنسیت ۹۷ درصد زندانیان مرد و ۳ درصد زن هستند. ۲۵ درصد از زندانیان جرایم غیرعمد بین ۴۰ تا ۴۴ سال سن دارند. از نظر تحصیلات ۸۲ درصد زندانیان جرایم غیرعمد دیپلم و زیر دیپلم هستند و ۸۸ درصد آنها متأهل هستند.

جهانگیر افزود: ۱۵ درصد زندانیان جرایم غیرعمد فاقد فرزند و ۲۴ درصد یک فرزند و ۳۰ درصد دو فرزند و ۱۴ درصد سه فرزند و ۶ درصد ۴ فرزند و ۳ درصد پنج فرزند و ۳ درصد بیش از ۵ فرزند دارند.

وی گفت: از نظر تابعیت ۹۹ درصد زندانیان جرایم غیرعمد ایرانی و ۳۶ نفر افغانستانی هستند که ۷ نفر از آنها به دلیل مهریه در زندان هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: از نظر ماندگاری ۲۰ درصد از زندانیان جرایم غیرعمد کمتر از یک ماه است که وارد زندان شده‌اند و ۱۹ درصد از یک ماه تا ۳ ماه، ۱۵ درصد ۶ ماه، ۱۶ درصد یکسال، ۲۱۶۵ نفر دو سال، ۱۵۰۶ نفر ۵ سال و ۱۴۵ نفر بین ۵ و ۸ سال و ۱۰ نفر ۱۰ سال و ۹ نفر در رابطه بیش از ۱۰ سال در زندان هستند.

وی افزود: در مجموع ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان برای آزادی کل زندانیان مالی جرایم غیرعمد نیاز است که ۳۰ درصد از زندانیان زیر ۲۰ میلیون تومان بدهی دارند و ۲۲ درصد ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان و ۱۴ درصد ۱۰۰ میلیون تومان بدهی دارند.

رئیس سازمان زندان‌ها در خصوص مهریه گفت: در خصوص مهریه ۸۸۲ نفر به دلیل زیر ۱۰ سکه در زندان‌اند و ۴۳۶ نفر نیز بین ۱۰ تا ۲۰ سکه و ۲۶۸ نفر ۲۰ تا ۵۰ سکه در زندان هستند.

وی افزود: استان اصفهان با ۱۰ درصد بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد را دارد و بعد از آن فارس و تهران هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۹۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان