//
کدخبر: ۱۶۳۱۹۲ //

باهنر: خاستگاه مجلس طوری است که اصلا نمی‌تواند مدافع منافع ملی باشد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مجلس خاستگاه و ساختارش طوری است که نمی تواند مدافع منافع ملی باشد، گفت: خیلی از نمایندگان مجلس که به نفع منافع ملی حرف زده اند رای نیاورده اند.

باهنر:
خاستگاه مجلس طوری است که اصلا نمی‌تواند مدافع منافع ملی باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شامگاه امروز(شنبه) در نشست ماهیانه حزب متبوع خود، اظهار داشت: دهه فجر امسال چهل سالگی انقلاب است و چهل سالگی در فرهنگ ما مفهوم اکمال و اتمام یک انسان و مجموعه است.

وی با بیان اینکه هفتاد درصد ما انقلاب را درک نکرده اند و این سوال را دارند که این انقلاب برای ما چه کرده و باید پاسخ قانع کننده بشنوند، گفت: این سوال طبیعی و حق نسل های بعد انقلاب است. 

باهنر با بیان اینکه همه دولت ها و مجالس در عملکرد انقلاب نقش داشته اند، ادامه داد: اگر گزارشی از اقدامات و پیشرفت ها می دهیم دولت خاصی در ذهنمان نیست و همه هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه توقع نسل کنونی این است که این صندلی ها را ول کنیم، تصریح کرد: اگر خود را با چهل سال قبل مقایسه کنیم، نسل های بعد انقلاب می‌گویند چکار کردید که اگر انقلاب نمی شد آن اتفاقات نمی افتاد. مخصوصا اینکه طبیعی است وقتی می گوییم جاده و پل و ... ساختیم می گویند مگر سایر کشورها نساخته اند؟

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از شاخص های سنجش رتبه هایمان در چهل سال قبل آن ثبت شده است، گفت: اینها همه آمارهایی است که نهادهای بین المللی و صندوق بین المللی پول می دهند.

باهنر با تاکید بر اینکه در بسیاری از شاخص ها رتبه ما در دنیا بشدت اصلاح شده است، عنوان کرد: بهداشت، ضریب جینی رفاه و قدرت خرید رتبه مان نسبت به سال 57بسیار بهتر شده ولی در حوزه هایی چون مصرف انرژی افت داشته ایم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما از روز اول پیروزی انقلاب تا امروز در تحریم سنگین نظامی هستیم و در فناوری های نو در تحریمی صد درصدی هستیم، اظهار داشت: در مجموع چهل سال دوهزار میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم در حالی که در طول جنگ فقط 1000 میلیارد دلار خسارت متحمل شدیم.

وی ادامه داد: در بعضی دولت ها می گفتند حکومت مبتنی بر دین و ایدئولوژی نمی تواند منافع ملی را تامین کند و هنوز هم عده ای این را تئوریزه می کنند.

باهنر با بیان اینکه حتما بهتر از این هم قابل تصور و دست یافتن است، گفت: اول انقلاب در نظام اطلاعاتی و دفاعی راه افتادیم و تا امروز یک روز هم توقف نداشتیم در حالی که هدف تمام اتفاقات منطقه ایران است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه انتخابات در کشور ما واقعیت پذیرفته شده توسط همه است، گفت: امروز همه می گویند تغییرات را باید با صندوق های رای رقم بزنیم. 

وی ضمن تاکید بر اینکه نظام بروکراتیک کشور را در این سال ها اصلاح نکردیم، تاکید کرد: نظام اداری مان را از زمان شهید رجایی بدتر کردیم ولی بهترش نکردیم.

باهنر افزود: نظام قضایی کشور هنوز روی غلتک نیافتاده ولی هر رییس قوه ای آمده گفته من مخروبه تحویل گرفتم و نظام قضایی در افکار عمومی به عنوان خانه عدل شناخته نشده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه تریبون های نظام ناکار آمدی و فساد را القا می کنند، عنوان کرد: 40 درصد 600 میلیارد تومان سرمایه بانک سرمایه مال فرهنگیان است ولی در دادگاه می گویند حق فرهنگیان را خورده اند.

وی با بیان اینکه مجلس خاستگاه و ساختارش طوری است که اصلا نمی تواند مدافع منافع ملی باشد، گفت: چون منافع منطقه ای تاثیر می‌گذارد و نمی تواند از منافع ملی دفاع کند. خیلی از نمایندگان مجلس که در مجلس به نفع منافع ملی حرف زده اند رای نیاورده اند.

باهنر ادامه داد: برخی مدیرانی که نصب شده اند نمی دانند میزان ذخیره صندوق ذخیره فرهنگیان چند صفر دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان