//
کدخبر: ۱۶۳۱۸۷ //

شهید باقری مغز متفکر و نابغه دفاع مقدس بود

معاون نظارت و ارزیابی میدانی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه شهید حسن باقری جوان‌ترین فرمانده دفاع مقدس بود و در استراتژی نظامی اثرگذاری داشت، گفت: این شهید گرانقدر مغز متفکر و نابغه دفاع مقدس بود.

شهید باقری مغز متفکر و نابغه دفاع مقدس بود
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار مرتضی صفاری روز شنبه در اجلاسیه دانشجویی کنگره شهید حسن باقری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خاطرنشان کرد: شهید باقری از روزهای اول جنگ وارد اهواز شد و به مدت 28 ماه تا 9 بهمن سال 61 در جبهه تحول اساسی ایجاد کرد. 
فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به روحیه و شخصیت این شهید والامقام گفت: سلوک فردی حسن باقری دوست داشتنی بود. 
وی با بیان اینکه شهید باقری هیچگاه به‌ جز در مواقع عملیاتی و حساس حالت فرماندهی به خود نمی‌گرفت، گفت: رهبری نظامی باقری به نوعی بود که همه زوایا را بررسی می‌کرد. 
وی افزود: شهید باقری همواره می‌گفت جنگ فرصتی طلایی برای رشد استعداد به ما داده است و اگر ما در فکرکردن به بن‌بست نرسیم در عمل هم به بن‌بست نخواهیم رسید. 
همرزم شهید سرلشکر باقری ادامه داد: تحلیل قوای خودی و دشمن یکی از ویژگی‌های فرماندهی او بود و پس از اقدامات اشتباه بنی‌صدر در جنگ، گفت: باید به خود جرئت داده و استراتژی جنگ را عوض کنیم. 
فرمانده پیشین دانشگاه افسری امام حسین (ع) در ادامه با اشاره به مشکلاتی که نظام با آن روبروست، گفت: یکی از مشکلاتی که استکبار جهانی از همه جهات به ما وارد می‌کند، ایجاد جنگ روانی است که امید مردم به انقلاب را ناامید کنند. 
وی با بیان اینکه باید به جوانان ایرانی اعتماد کرد، گفت: کشور ما غنی از نعمت‌های خدادادی است که می‌توان به‌ خوبی استفاده کرد. 
معاون نظارت میدانی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) افزود: مولفه‌های تفکرات جوان انقلابی الگو گرفته از خصلت‌های انقلابی شهید باقری همانند تعبد، ولایت‌مداری، حق‌گرایی وعقل‌گرایی است. 
سردارصفاری گفت: جوانان دانشجو باید منطق و استدلال داشته باشد و توطئه استکبارجهانی را درک کند. 
غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری در روستای افشرد از توابع بخش خواجه شهرستان هریس از استان آذربایجان شرقی و به قولی هم در تهران چشم به دنیا گشود. 
وی به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نقش مهمی در موفّقیّت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و هم‌چنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت. 
وی در هنگام کشته شدن، سِمت قائم‌مقامی فرماندهِ نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت. 
کنگره ملی سرلشکر شهید حسن باقری، 9 بهمن در مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار خواهد شد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۱۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان