//
کدخبر: ۱۲۵۹۶۸ //
استاندار ایلام:

التهابات بازاردر حال فرونشستن است

در این شرایط حساس کشور بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق گفتگو حل کرد و بر این اساس مدیران حوزه بازار باید همواره با اصناف و بازاریان در ارتباط و گفتگو باشند.

التهابات بازاردر حال فرونشستن است
به گزارش فرتاک نیوز،

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست هم‌اندیشی با اتحادیه‌های صنفی استان ایلام، دیدار با اقشار مختلف مردم را بهترین شیوه گرفتن مشاوره از آنان دانست و افزود: تلاش می‌کنیم این دیدارها و جلسات به صورت دوره‌ای و مستمر ادامه داشته باشد.
وی به نشأت گرفتن انقلاب اسلامی از بازار اشاره کردو افزود: صدای انقلاب اسلامی از بازار بلند شد: انقلاب فرزند بازار است، اگر این فرزند آسیب ببیند، بازار تمام سرمایه خود را برای این فرزند خود فدا می‌کند.
استاندار ایلام گفت: دشمنان در پی ضربه‌زدن به انقلاب و تجزیه کشور هستند و این دشمنان با فشار بر مردم به دنبال فروپاشی کشور هستند تا با تقسیم ایران به کشورهای کوچک، آن را تحت سیطره خود درآورند.
سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: در این شرایط بایست دست در دست هم و با ایستادگی از این شرایط عبور کنیم زیرا موقعیت امروز ما اصلاً بدتر از دوران جنگ نیست چرا که آن دوران در ابتدای مسیر بودیم اما اکنون شرایط فرق کرده است.
وی افزود: مردم ایران دارای آستانه تحمل بالا معرفی  هستند و التهابات بازار در حال فرو نشستن است و پیش بینی‌ها این است که نهایتاً تا دو ماه آینده بازار به آرامش خواهد رسید.
استاندار ایلام یکی از مشکلات حوزه اقتصاد را دولتی بودن اقتصاد و حضور دولت در بازارها دانست و گفت: اعتقاد دارم که باید حوزه اقتصاد را به مردم واگذار کرد زیرا هر بار که به مردم اعتماد کرده‌ایم نتیجه‌ی بهتری را مشاهده کرده‌ایم که نمونه آن را در جنگ، سازندگی و... به عینه مشاهده کرده‌ایم.
سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر استفاده از اصناف در بازدیدها و بازرسی‌ها گفت: ساز و کاری تعریف شود که در بازرسی‌ها، احتکار با انبارداری و بُنَکداری اشتباه گرفته نشود.
وی خواستار انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از شهر شد و افزود: نمایشگاه‌های اتومبیل، جوشکاری‌ها، آهن فروشی‌ها، مصالح ساختمانی‌ها و دیگر صنوف آلاینده باید هرچه زودتر از شهر خارج شوند.
استاندار ایلام گفت: ایجاد میدان میوه و تره‌بار در مرکز استان ایلام باید در دستور کار شهرداری و دیگر نهادها قرار بگیرد.
سلیمانی‌دشتکی با انتقاد از تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساختمان برای نظارت بر ساخت و سازها گفت: نهادهای نظارتی حتماً نرخ بالای تعرفه‌های نظام مهندسی را در دستور کار قرار دهند و با متخلفان این حوزه شدیداً برخورد شود.
استاندار ایلام به وضعیت کشتارگاه‌های این استان اشاره کرد: اهلیت سرمایه‌گذار این کشتارگاه از اول مشخص نشده بود و همین نااهل بودن سبب تعطیلی این کشتارگاه شده است و اکنون در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دیگر نهادها هستیم تا به صورت اصولی راه‌اندازی شود.
وی افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی  ایلام باید تمام اقلام مورد نیاز و مصرفی خود را از بازارهای استان تامین کنند.

خبرنگار: ایرج فریادیان

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۹۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان