//
کدخبر: ۱۴۱۸۶۳ //

راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور در تهران

راهپیمایی ضد استکباری 13 آبان مصادف با سالگرد تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز امروز یکشنبه همزمان با هزار نقطه در سراسر کشور، در خیابان های منتهی به خیابان طالقانی در تهران آغاز شد.

 راهپیمایی 13 آبان همزمان با سراسر کشور در تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

 در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان راهپیمایی خود را از مسیرهای مختلف به مقصد لانه جاسوسی آغاز کردند تا همچنان خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی به همه جهانیان نشان دهند.

این مراسم ساعت 9 و30 دقیقه امروز صبح در سراسر کشور و در تهران در محل سفارت سابق آمریکا (لانه جاسوسی) با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب برگزار می شود. در این راهپیمایی شعارهای ضد استکباری توسط دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در مراسم سر داده می شود.

در مراسم گرامیداشت 13 آبان شعارهای ارزشی «ما همچنان ایستاده‌ایم»،‌ «ما می‌توانیم»، «ذلت نمی‌پذیریم»، «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و «هیهات من‌الذله» در سراسر کشور تجلی خواهد یافت. امروز تعداد زیادی از دانشجویان و دانش آموزان در این مراسم حضور دارند و شعارهای مرگ بر آمریکا سر می دهند.

بیش از چهار هزار خبرنگار و تصویربردار، مراسم 13 آبان را پوشش خواهند داد. در تهران نیز 120 خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 600 عکاس و خبرنگار این حماسه تاریخی را پوشش خبری می دهند.

علاوه بر سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایندگانی از تشکل های دانشجویی و دانش آموزی قرار است در این مراسم سخنرانان کنند.

راهپیمایی امسال یوم الله 13 آبان در حالی با حضور اقشار مختلف مردم در تهران و سایر شهرهای کشور آغاز شده است که کشورهای غربی و به خصوص آمریکای جنایتکار تلاش زیادی برای تحت الشعاع قراردادن این مراسم با بهانه جویی های مختلف به ویژه در بحث تشدید تحریم ها داشتند، اما جوانان و ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران بار دیگر پشتیبانی خود را از سیاست های نظام با حضور پررنگ در راهپیمایی 13 آبان به تصویر کشیدند.

در راهپیمایی امسال آنچه بیش از همه مشهود است بیداری دانش آموزان تهرانی در مسایل مختلف سیاسی و منطقه ای است که یکصدا فریاد ظلم ستیزی و مقابله با استکبار را سرمی دهند.

گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همپای دیگر اقشار مختلف شهروندان تهرانی، مسیر راهپیمایی را طی کرده و در مراسم حضور دارند.

جمع کثیری از دانشجویان و استادان دانشگاه های شهر تهران به همراه اعضای سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز با حضور در مقابل لانه جاسوسی و سفارت سابق آمریکا در خیابان طالقانی تهران خود را برای حضور باشکوه در مراسم یوم الله 13 آبان آماده کردند.

بسیاری از دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی مدارس تهران با دردست داشتن نوشته هایی، یاد و خاطره شهدای دانش آموز 13 آبان را گرامی داشتند.

گروهی از دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، پرسنل ناجا، بسیج، سپاه و ارتش با حضور در بین راهپیمایان «آمادگی خود را برای دفاع از خاک میهن در برابر تهدیدات استکبار جهانی اعلام کردند.

مردم ایران امروز مصمم هستند یکپارچه، با انسجام، با بصیرت، دست در دست هم بار دیگر با حضور خود در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، حماسه پرشور دیگری را خلق کنند.

همچنین در پایان این مراسم بیانیه دانش آموزی، دانشجویی و قطعنامه سراسری با عنوان آخرین مواضع ملت بزرگ و شریف ایران قرائت می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان