//
کدخبر: ۱۲۹۶۶۴ //
لاریجانی:

اقتدار ایران برای چپاولگران قابل تحمل نیست

رییس مجلس شورای اسلامی، نمایش انبوه سلاح های مدرن در رژه امسال نیروهای مسلح را مانور اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این صحنه برای قدرت های چپاولگر قابل تحمل نیست و به همین دلیل دست به عملیات جنایتکارانه در اهواز زدند.

اقتدار ایران برای چپاولگران قابل تحمل نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 «علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی افزود: 31 شهریور امسال که مصادف با ایام عزاداری و سوگواری سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان بود با جنایت تروریست های پلید در اهواز رنگ شهادت گرفت و دهها نفر از مردم عزیز خوزستان در این عملیات جنایتکارانه به یاران خود در دفاع مقدس پیوستند یا مجروح شدند.

وی با طرح این سوال که چرا در این روز دزدانه به این اقدام دست زدند و زنان و کودکان بیگناه را به خاک و خون کشیدند، خاطرنشان کرد: تروریست های دست پروده قدرت های جنایتکار می توانستند این کار را در زمان دیگر و در خیابانی انجام دهند، علت انتخاب این مکان و زمان را باید به درستی دریافت.

رییس مجلس همچنین گفت: رژه نیروهای مسلح نشانه اقتدار یک نظام است به خصوص در این کشور که از ابتدای انقلاب با تحریم نظامی مواجه بود، رژه نیروهای مسلح همراه با ادوات نظامی متنوع که همگی با همت و اراده متخصصین نظام ساخته شده نشانگر تحقق راهی بود که امام راحل به جوانان این سرزمین آموخت که با اراده قوی می توانید استقلال همه جانبه پیدا کنید.

لاریجانی ادامه داد: امسال حجم انبوه سلاح های مدرن، مانور اقتدار و استقلال کشور بود، این صحنه برای قدرت های چپاول گر قابل تحمل نیست.

وی اظهارداشت: سال هاست با تبلیغات وسیع در جهت اخاذی کشورهای منطقه این تئوری را دنبال می کنند که ایران را به خاطر حمایت از کشورهای منطقه تحریم نظامی کردیم و با خرید سلاح های مدرن از آمریکا می توانید در مقابل قدرت محدود و تحریم شده ایران بایستید.

رییس مجلس دهم خاطرنشان کرد: هدف آنان علاوه بر اخاذی، تسلط رژیم صهیونیستی به این کشورهای فلاکت زده است.

لاریجانی افزود: وقتی آنها به عینه قدرت تجهیزاتی ایران را در شرایط تحریمی مشاهده کنند و اراده‌ قوی جوانان سلحشور ایران را ببینند، همه داستان‌سرایی آنها دچار بحران توجیهی می‌شود.

وی اظهار داشت: با همه شیطنت‌های تبلیغاتی آمریکا، مسئله استقلال ایران در 40 سال پس از انقلاب باوجود همه دسیسه‌ها اعم از جنگ و تحریم برای مردم منطقه یک موضوع تأمل‌برانگیز شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همیشه نمی‌توان با تبلیغات، خود را به خواب زد، ملت‌ها وقتی اُبهت نیروهای مسلح مستقل و قدرتمند ایران را می‌بینند و از طرفی دخالت‌های نظامی آمریکا بر کشورشان و تحقیر مستمر آنان را مشاهده می‌کنند، دچار تردید جدی در مسلک وابستگی سیاسی می‌شوند.

لاریجانی افزود: برای انحراف افکار عمومی دنیا باید این صحنه را با یک اقدام سبوعانه، تحت‌الشعاع تبلیغاتی قرار دهند تا ابعاد قدرت نظامی ایران دیده نشود بلکه به عکس با تبلیغات زیاد، عملیات تروریستی را بزرگ‌نمایی کنند و نشانه ضعف قدرت امنیتی ایران قلمداد کنند.

وی همچنین گفت: این اقدام نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با همه اقدامات تحریمی و تبلیغات وسیع، دچار یأس شده‌اند. در این 40 سال دهها بار تصور کردند ایران کارش تمام شده است، یکبار با جنگ صدام هلهله راه انداختند که چند هفته ایران دوام نمی‌آورد، روز دیگر با کودتای نوژه، کار را فیصله یافته تلقی کردند، با هر بحران سیاسی و اجتماعی داخلی دچار توهم شدند و ستاد ویژه به راه انداختند.

وی اظهار داشت: وزیر خارجه اسبق آمریکا در خاطرات خود از این ستادهای توهمی و پول‌پراکنی بسیار گفته است؛ در واقع آمریکا دچار یأس شده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این‌بار هم با دستپاچگی از توافق هسته‌ای خارج شده‌ و ژست اقدام همه‌جانبه و تشکیل ستاد تکراری را به خود گرفته اند اما ظاهرا به این نتیجه رسیده اند که به این نحو هم سرشان به سنگ می‌خورد، بنابراین باید از هر وسیله‌ای برای مقابله با ملت ایران استفاده کنند. به قول خودشان بهم‌ریختگی امنیتی برای ملت ایران ایجاد کنند.

لاریجانی افزود: گرچه این تقلای آخر آنها در قبال اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی‌رسد اما دستگاه‌های امنیتی کشور باید موضوع را جدی بگیرند، موضوع امنیت ملت مسئله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب دستور دادند نیروهای امنیتی باید با جدیت و فوریت مسئله را پیگیری کنند و ریشه تبهکاران را بخشکانند.

وی با بیان این که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید این موضوع را پیگیری جدی کند، گفت: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه به خانواده شهدا تسلیت می گوید و برای مجروحان آرزوی سلامت می کند.

رییس مجلس به مردم شریف اهواز و نمایندگان استان خوزستان نیز تسلیت گفت.

لاریجانی همچنین اول مهر و بازگشایی مدارس را به معلمان و دانش‌آموزان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: سال تحصیلی جدید، سالی پربرکت برای ملت ایران باشد.

** گروه‌های خاص در جامعه می‌توانند با عمل‌ به گرایش انسان‌ها به دین و انقلاب کمک کنند

آیت‌الله استادی استاد اخلاق نیز به مناسبت ایام محرم در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس سخنرانی کرد.

وی گفت: گروه‌های خاص در جامعه می‌توانند با عمل‌ به گرایش انسان‌ها به دین و انقلاب کمک کنند، اما اگر عملشان درست نباشد ممکن است مردم از انقلاب و اصل دین فاصله بگیرند.

وی افزود: ما در چنین موقعیتی هستیم که رفتار، عمل و زندگی‌مان می‌تواند برای دیگران تعیین کننده باشد لذا باید بیش از دیگران مراقب باشیم.

استاد اخلاق ادامه داد: در روز قیامت زمین و زمان شهادت می‌دهند که آقایان چه مواضعی داشتند، چه رایی دادند، چه صحبتی کردند و کجا غفلت کردند و رای ندادند.

آیت الله استادی افزود: زندگی گروه‌های مرجع می‌تواند فردی را به دین نزدیک یا از دین خارج کند، باید بیشتر مراقب زبان، قلب و عمل‌تان باشید، از گروه‌هایی مثل روحانیت یا شما که در حکومت دخالت دارید توقع بیشتری است که مراقبت کنید. وی تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌گویند با عمل‌تان ما را به مردم معرفی کنید و مردم را به طرف ما گرایش دهید.

وی گفت: ما می‌توانیم با عمل‌ خود مردم را به سمت انقلاب و نظام بیاوریم یا خدایی ناکرده ممکن است با عمل خود بی‌اعتمادی، مشکل و اختلاف ایجاد کنیم و مردم به جای این‌که روز به روز به نظام اسلامی بیشتر اعتقاد پیدا کنند برعکس از انقلاب دلسرد شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۶۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان