//
کدخبر: ۹۴۹۱۱ //

خواص فوق العاده نمک دریایی در زیبایی پوست

همیشه در طبیعیت ماده ای یافت می شود که اثر خاصی دارد و برای سلامتی و زیبایی میتوان انرا به کار بست.ماده طبیعی و موثر در زیبایی که در این مطلب از الودکتر به شما معرفی خواهیم نمود نمک دریایی می باشد.

 خواص فوق العاده نمک دریایی در زیبایی پوست
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از مهمترین منابع طبیعی برای زیبا سازی و بهداشت پوست و مو استفاده از نمک دریایی است که به وفور در دریاها یافت می شود.این منبع مقوی در ایجاد تعادل، محافظت و بازگرداندن پوست به حالت طبیعی موثر است. یکی از بزرگترین تفاوت های نمک دریا و نمک معمولی، محتوای معدنی آنهاست. نمک دریا مملو از مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم است که همگی نقش بسیار مهمی در سلامت و عملکرد پوست و ارتباط سلولی ما دارند. زمانی که تعادل مواد معدنی پوست به هم می ریزد علائمی مانند خشکی و سوزش بروز پیدا می کند، به ویژه درصورتی که هوا سرد و خشک باشد.

درواقع نمک دریا باعث می شود پوست سدی حفاظتی برای خود ایجاد کند. به این ترتیب ارتباط بین سلولی نیز افزایش پیدا کرده و آبرسانی به این ارگان مهم راحت تر انجام می شود، درنتیجه روند پیری کندتر خواهد شد. این عنصر معدنی به شما کمک می کند پوستی نرم تر، دندان هایی روشن تر و ناخن های سالم تری داشته باشید. ما راه های استفاده از این ماده حیاتی و طبیعی را برای هرچه زیباتر شدن به شما در این مطلب از الودکتر نشان می دهیم.

ماسک ضدخشکی بسازید

عسل و نمک دارای خواص ضدالتهابی برای تسکین پوست و از بین بردن جوش و سوزش هستند. این دو ماده همچنین به روند تولید چربی و حفظ رطوبت در لایه های مختلف پوست کمک می کنند.

امتحان کنید:دو قاشق چای خوری نمک را با چهار قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید تا یک مایه خمیری به دست آید. این مایه را به همه جای صورت به جز نواحی دور چشم بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. قبل از شست وشو، لیف حمام را در آب بسیار گرم خیس کنید و به آرامی روی صورت بکشید. اجازه دهید 30 ثانیه صورت تان با این لیف به خوبی خیس شود سپس به آرامی انگشتان تان را به حالت دایره وار روی صورت بکشید و از پوست لایه برداری کنید. در آخر، پوست تان را با آب ولرم بشویید. این ماسک به پیشگیری از خشکی پوست کمک زیادی می کند.

با منافذ باز خداحافظی کنید

یکی از کاربردهای مهم نمک، کوچک کردن منافذ عمیق پوست و ایجاد تعادل بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری هاست. درواقع همین باکتری ها هستند که پوست را مستعد جوش و آکنه می کنند.

امتحان کنید:یک قاشق چای خوری نمک دریا را با 114 گرم آب گرم در یک بطری ریخته و آنقدر هم بزنید تا نمک خوب در آب حل شود، سپس محلول را روی صورت تمیز و خشک اسپری کنید فقط مراقب باشید به چشم های تان نپاشد. برای نتیجه بهتر، روزی دو بار این کار را انجام دهید.

هم پاکسازی، هم لایه برداری!

نمک خود یک لایه بردار طبیعی است که پوست مرده را از بدن جدا می کند، همچنین مواد معدنی موجود در آن به نرم شدن پوست و رطوبت زایی کمک می کند.

امتحان کنید:یک چهارم فنجان نمک را با نصف فنجان روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. اگر دل تان خواست می توانید 10 قطره از اسانس مورد علاقه تان را هم به آن اضافه کنید. این خمیر را می توانید در حمام با لیف روی بدن بمالید یااینکه آن را کف دست تان بریزید و به آرامی به صورت دایره ای روی پوست ماساژ دهید.

جوانسازی پوست با نمک درمانی

نمک به نرمی از پوست لایه برداری می کند و باعث بازسازی آن می شود. آلوورا هم به آبرسانی پوست کمک کرده و سلول ها را احیا می کند. اسطوخودوس هم ضدعفونی کننده ای طبیعی است که گردش خون را افزایش می دهد، بنابراین مخلوط این مواد می تواند معجزه کند.

امتحان کنید:نصف فنجان نمک، یک چهارم فنجان آب آلوورای خالص یا ژل آن، یک چهارم فنجان روغن (به دلخواه)، یک قاشق غذاخوری گل اسطوخودوس و 10 قطره روغن اسطوخودوس را با هم خوب مخلوط کنید. نتیجه مخلوط کردن این مواد با هم یک خمیر غلیظ و سفت خواهد شد. اگر خمیر زیادی خشک بود چند قطره دیگر روغن به آن اضافه کنید، سپس در حمام آن را روی لیف یا کف دست ریخته و به آرامی با حرکات دایره ای پوست صورت را شست وشو دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۹۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان