//
کدخبر: ۸۸۳۶۵ //

امیدی تازه برای مبتلایان به میگرن

دانشمندان با ایده گرفتن از شیوه تزریق انسولین و کنترل قند خون بیماران، نوعی داروی مشابه برای کمک به افراد میگرنی تولید کرده اند.

امیدی تازه برای مبتلایان به میگرن
به گزارش فرتاک نیوز،

 کارشناسان به تازگی نوعی داروی نیمه خود تزریق تولید کرده اند که می‌تواند برای درمان و کمک به بیماران میگرنی مورد استفاده قرار گیرد.

این دارو با مسدود کردن نشانک‌های درد در مغز، سبب کاهش حمله این بیماری می‌شود؛ بیش از ۳۰ درصد از افرادی که به شکل آزمایشی این دارو را مصرف کرده اند پس از سه ماه، حدود ۵۰ درصد کمتر از قبل دچار میگرن شده اند.

این دارو مشابه داروی مخصوص تزریق انسولین برای مبتلایان به دیابت و تاکنون عارضه جانبی در طول آزمایش‌ها مشاهده نشده است.

بیماری میگرن یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها درعصر مدرن است و میلیون‌ها انسان در مناطق مختلف دنیا دچار آن می‌شوند.

افراد مبتلا به میگرن در زمان حمله این بیماری مجبور به استراحت مطلق، مصرف دارو، مراجعه به پزشک و حتی بستری در بیمارستان بنا بر میزان شدت حمله هستند.

زمان اوج حمله میگرن افراد نسبت به رنگ ها، بو، سر و صدا، روشنایی، حتی برخی مواد غذایی و مواردی از این دست حساسیت پیدا می‌کنند و امکان دارد با مشکل هایی همچون ضربان قلب نامنظم، سرگیجه، بی حسی و فلج برخی اعضای بدن، آسیب چشمی، تهوع و حتی سکته مغزی مواجه شوند.

کارشناسان بیماری میگرن را ششمین بیماری شایع در دنیا می‌دانند که می‌تواند سبب افسردگی و افت کیفیت زندگی افراد شود.

میگرن در زنان سه برابر بیشتر از مردان است که دلایلی همچون نوسان‌های هورمونی و نیز وضعیت خلق و خو و بحران‌های عاطفی در زنان را مسبب آن می‌دانند.

تولید این داروی خود تزریق و اثربخشی آن در کنترل بیماری بین دارو‌هایی که در طول بیست سال اخیر برای درمان و مبارزه با میگرن ساخته شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

درمان‌های فعلی میگرن شامل انواع مسکن ها، دارو‌های کنترل تشنج صرع و مواردی از این دست هستند که تنها حمله میگرن را کم اثر می کند، اما داروی جدید کاملاً متفاوت عمل می‌کند و با متوقف کردن پروتئینی که سبب ایجاد التهاب در غشای خونی سلول‌های مغز می‌شود از وقوع میگرن جلوگیری می‌کند.

این دارو به وسیله دانشمندان دانشگاه (Charite-University Medicine) آلمان برروی گروهی از داوطلبان آزمایش شده است.

داروی خود تزریق با نام تجاری (Erenumab) به وسیله شرکت داروسازی بین المللی سوئیسی (Novartis) تولید شده است و البته هنوز در انگلستان مجوز استفاده از آن صادر نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان