//
کدخبر: ۸۷۲۲۷ //

چطور پوست دستمان را سفید کنیم

اگر دوست دارید دست هایی سفید، زیبا و لطیف داشته باشید، توصیه می کنیم با این مطلب همراه شوید تا با روش های طبیعی برای سفید کردن پوست دست آشنا شوید.

 چطور پوست دستمان را سفید کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

دست ها به این دلیل که در معرض نور مستقیم خورشید، انواع آلودگی ها و شوینده های مختلف قرار می گیرند و معمولا مانند پوست صورت مورد توجه نیستند و فراموش می کنیم که از ضد آفتاب برای آن ها استفاده کنیم، دچار آفتاب سوختگی، تیرگی و لک می شوند. در این مطلب روش های خانگی و طبیعی برای روشن کردن پوست دست ها را به شما معرفی می کنیم.

شیر

یکی از تاثیرگذارترین راه ها برای روشن کردن و درخشش پوست این است که پوست را با شیر خام (شیرهای محلی) ماساژ دهید. شیر خام سرشار از اسید لاکتیک هست و به لطافت سلول های مرده روی سطح پوست رو لایه برداری می کند. علاوه بر این، اسید لاکتیک یک سفید کننده طبیعی محسوب میشه و رنگ پوست را روشن تر می کند.

برای این کار یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و به پوست دست ها بمالید. اگز پنبه کثیف شد آن را عوض کنید. اینکار را به مدت 30 دقیق انجام دهید تا پس از آن از نرمی و لطافت پوستتان لذت ببرید.

1-2 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا آنتی اکسیدان، ضدالتهاب و مرطوب کننده عمیق هست که برای روشن کردن و درخشندگی پوست دست و پا بسیار موثر است.

ژل آلوئه ورا را از داخل برگ آلوئه ورا جدا کنید. این ژل را به مدت 10-15 دقیقه به دست ها بمالید و در آخر هم با آب خنک بشویید.

لیمو و عسل

عسل یک روشن کننده عالی و در عین حال یک مرطوب کننده خیلی خوب برای پوست دست هست. خواص آنتی باکتریال عسل باعث از بین رفتن جای جوش ها و زخم ها و همچنین لکه های تیرگی روی پوست می شود. لیمو نیز خاصیت سفیدکنندگی فوق العاده ای دارد.

یک قاشق عسل را با یک قاشق آبلیمو و یک قاشق پودر شیر مخلوط کنید و روی دست و پاهاتون بمالید. بعد از 20 دقیقه بشویید.

مخلوط گلاب، گلسیرین و شاتره

برای اینکار 60 گرم گلاب، گلیسرین و عرق شاتره را با کمی آب لیمو ترش، مخلوط کنید و دست ها را با آن بشویید. دست ها تمیز و روشن خواهد شد.

روزانه 1-2 بار دست هایتان را با این محلول بشویید.

آبلیموی تازه

اگر دست ها را هر چند روز یک بار با آب لیموی تازه بشویید علاوه بر تمیزی، باعث روشن شدن پوست دست نیز خواهد شد.

سیب زمینی رنده شده

 یک سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید و 15 گرم گلیسرین به علاوه 20 گرم آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و پس از مخلوط کردن، به دست ها بمالند تا آثار فوق العاده آن را ببینید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان