//
کدخبر: ۸۴۱۹ //

سردرد طیف گسترده ای دارد/ خوددرمانی نکنید

سردرد طیف گسترده ای دارد که بیماری های گوناگونی می توانند در بروز آن دخیل باشند بنابراین استفاده از داروهای خودسرانه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

سردرد طیف گسترده ای دارد/ خوددرمانی نکنید

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر احمدنگهی بیان کرد: در بیمارانی که با سر درد مراجعه می‌کنند باید مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر درگیری التهابات سینوس، التهابات ناشی از عفونت دندانی، بیماری‌های کاسه چشم مانند گلوکوم یا آب سیاه، تومورهای التهابی مغز و… در نظر گرفته شود.

وی افزود: تشخیص علت سردرد در سنین گوناگون متفاوت است. برای نمونه در صورت مراجعه یک مرد یا زن جوان با سر درد یک طرفه، ضربان دار،همراه با تاری دید اولیه که در هفته یک یا دو بار رخ می‌دهد و هر بار حدود ۴ساعت تا ۷۲ساعت طول می‌کشد و با تهوع و استفراغ همراه و فرد به نور و بوهای تند حساس است و همچنین استرس موجب تشدید آن می‌شود به طور قطع اولین تشخیص میگرن است.

وی در ادامه تصریح کرد: خانم ۵۰ساله‌ای که دچار علائمی نظیر افسردگی،کم حوصلگی و کاهش اشتها باشد و سردرد او را در طی روز درگیر کند، ممکن است تشخیص پزشک یک سردرد تنشی یا سردرد عصبی باشد یا در سنین بالاتر مراجعه مرد ۶۰ ساله ای با درد چشم یک طرفه، تاری دید، قرمزی چشم همراه با اشک ریزش که طی چند روز اخیر ایجاد شده اولین تصور در ذهن پزشک گلوکوم یا افزایش فشار داخل حفره چشم است. بنابراین پزشک موظف است تمامی این بیماری‌ها را مدنظر بگیرد و بر اساس تشخیص اولیه از امکانات تشخیصی کمک بگیرد.

این نورولوژی اذعان داشت: در صورتی که تشخیص احتمالی پزشک در خصوص بیمارش میگرن باشد باید در بدو درمان سی تی اسکن انجام دهد تا از نبود اختلال دیگری اطمینان حاصل شود. نکته مهم آن که تیپ و مدل سردردها مهم است.

وی گفت: بیماران مبتلا به عفونت‌های مغزی یا لوپوس نیز امکان دارد دچار سردرد شوند. بنابراین طیف بیماری سردرد بسیار متفاوت و گسترده است و پزشک برای تشخیص قطعی باید به فکر بیماری‌های متعدد باشد به همین دلیل بیماران برای سردرد خوددرمانی نکنند، زیرا هر سردرد درمان خاص خودش را می‌طلبد.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان