//
کدخبر: ۷۳۹۳ //
چاله جدید سازمان‌های بیمه‌گر؛

دفترچه‌های بیمه از اول اسفندماه اعتبار خود را از دست می‌دهند؟

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر درباره اعلام انجمن داروسازان مبنى بر بی‌اعتبار شدن دفترچه‌ها و اقدام وزارت بهداشت در این خصوص خبر داد.

دفترچه‌های بیمه از اول اسفندماه اعتبار خود را از دست می‌دهند؟

به گزارش فرتاک نیوز، اکبر عبداللهی اصل مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره بى اعتبار شدن دفترچه ها از اول اسفند طبق اطلاعیه انجمن داروسازان گفت: ما در وزارت بهداشت تلاش مى کنیم این اتفاق رخ ندهد اما بدهى بیمه ها به نظام دارویى کشور به قدری سنگین شده که بسیارى از شرکت هاى دارویى توان تحمل این بار مالی را ندارند.

 

وى ادامه داد: در حوزه دارو، تامین ماده اولیه به صورت نقد انجام مى شود اما محصول نهایی به صورت نسیه به فروش رسیده و هزینه هاى آن پرداخت نمى‌شود.

 

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به میزان طلب داروخانه و زنجیره تامین گفت: امسال در زنجیره تامین دارو در حوزه بیمارستانى از بیمه ها دریافتى نداشتیم و در بخش سرپایى پرداخت ها با چند ماه تاخیر صورت گرفت.

 

عبداللهى اصل تاکید کرد: طلبى که حوزه زنجیره تامین دارو اکنون از داروخانه ها و به تبع آن از بیمه ها دارد، حدود یک چهارم کل حجم بازار دارویى کشور و معادل سه هزار و 500 میلیارد تومان است. به همین دلیل انجمن هاى داروسازى دفترچه های بیمه را بى اعتبار عنوان کردند.

 

وى با اشاره به آسیب بدهى بیمه ها و پرداخت نشدن مطالبات به نظام دارویی کشور تصریح کرد: به دلیل پرداخت نشدن مطالبات از سوى سازمان هاى بیمه‌گر چرخه دارویى کشور در حال فلج شدن است.

 

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو یادآور شد: ما در وزارت بهداشت در تلاش هستیم در تامین داروى مورد نیاز مردم مشکلى پیش نیاید و اگر پاى سلامت بیماران وسط باشد، وزارت بهداشت از روش ها و تمهیداتى براى تامین سلامت مردم استفاده مى‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان