//
کدخبر: ۷۲۱۳۷ //

۵ خوراکی که دهانتان را خوشبو می کند

هیچ کس دوست ندارد بشنود که دهانش بوی بدی می‌دهد. اگر یک قرار مهم داشته باشید، احتمالا می‌دانید که نباید در رستوران سیر و پیاز بخورید تا مبادا شریک زندگی احتمالی‌تان را فراری دهید.

5 خوراکی که دهانتان را خوشبو می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

اما آیا می‌دانستید که چند ماده‌ی غذایی وجود دارند که می‌توانید مصرف‌شان کنید و از این طریق نفس‌تان را خوشبو کنید؟

 

چای سبز/ سیاه

یک فنجان چای سبز یا سیاه می‌تواند به‌وسیله‌ی گروهی از آنتی‌ اکسیدان‌ها به نام پلی‌فنول‌ها، میزان بخارهای بدبوی خارج‌شده از دهان‌تان را کاهش دهد. تا زمانی که به چای‌تان شکر اضافه نکنید، این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند وارد عمل شوند و باکتری‌هایی که باعث بوی بدن دهان می‌شوند را ازبین ببرند. همچنین افرادی که غالبا چای می‌نوشند، کمتر از افرادی که چای نمی‌نوشند، دچار بدبویی دهان می‌شوند.

 

ماست

ثابت شده که ماست بدون شکر پس از ۶ هفته مصرف منظم می‌تواند با بدبویی دهان مبارزه کند. این خاصیت ماست احتمالا بخاطر میکروب‌های زنده و فعال موجود در آن است که می‌توانند باکتری‌های مولد بوی بد دهان را ازبین ببرند (بنابراین مطمئن شوید که ماست مصرفی‌تان حاوی میکروب های زنده و فعال است.) ماست همچنین حاوی ویتامین D است که به مبارزه با باکتری‌ها کمک می کند، بنابراین در حالی که ممکن است فورا موثر نباشد اما خوردن دو وعده ماست در روز، می تواند در درازمدت به شما کمک کند از شر بوی بد دهان خلاص شوید.

 

 گیاهان تازه

جویدن ادویه‌ها و گیاهان تازه، نه تنها باکتری‌ها را ازبین می‌برد بلکه به نفس‌تان، عطر تازگی می‌بخشد. جعفری حاوی کلروفیل است و می‌تواند بوی بد دهان‌تان را برطرف کند – بدون آنکه عطر و بوی دهان‌تان را عوض کند. اگر طعم و عطر مشخص‌تری می‌خواهید، نعناع تازه، دانه‌ی رازیانه، انیسون و میخک نیز باعث تازه‌تر شدن نفس‌تان می‌شوند.

 

سیب

یک سیب در روز ممکن است واقعا شما را از پزشک بی‌نیاز کند. به گفته‌ی سخنگوی انجمن رژیم غذایی ، میوه‌ها و سبزیجات ترد مانند سیب، کرفس و هویج می‌توانند به پاک کردن پلاک‌های بوزا از دندان‌ها کمک کنند. آنها تولید بزاق را نیز افزایش می‌دهند که می‌تواند زبان شما را مرطوب نگه دارد و مانع تجمع باکتری‌ها روی آن شود. در نهایت، جویدن سیب می‌تواند به بیرون آمدن تکه‌های غذای گیرکرده در دندان‌های شما کمک کند و اثر منفی که ممکن است روی دندان‌ها بگذارند را از معکوس نماید.

 

 

مرکبات

یک مقاله‌ی هافینگتون پست، توصیه‌ی یک استاد دندانپزشکی را بازگو می‌کند که مصرف میوه‌های سرشار از ویتامین C را به‌عنوان راهی برای خلاص شدن از باکتری‌های بدبوی دهان پیشنهاد می‌نماید. محتوای ویتامین C میوه‌هایی مانند پرتقال و گریپ فروت علاوه بر ازبین بردن برخی از باکتری های مولد بوی بد دهان، به مبارزه با بیماری‌های لثه مانند التهاب لثه کمک می‌کند که اگر درمان نشود، می تواند به بوی بیشتر دهان منجر شود.

 

 البته هیچ یک از این روش‌ها نمی‌توانند در ازبین بردن بوی بد دهان به اندازه‌ی رعایت بهداشت دهان و دندان موثر باشند. برای آنکه همیشه دهان خوشبویی داشته باشید، بطور منظم مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و هر ۶ ماه یکبار برای چکاپ و تمیز کردن دندان‌هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۱۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان