//
کدخبر: ۷۱۴۱۸ //

۱۰ آبمیوه مفید برای لاغری و سم‌زدایی از بدن

آب گوجه‌فرنگی و رازیانه یکی از آبمیوه‌های طبیعی برای هضم بهتر مواد غذایی و کاهش نفخ روده‌ها است. برای تهیه این آبمیوه باید سه عدد گوجه‌فرنگی رسیده، یک عدد غده انتهای گیاه رازیانه و نصف لیموترش را در مخلوط‌کن بریزید تا مایع یکدستی به دست بیاید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

۱۰ آبمیوه مفید برای لاغری و سم‌زدایی از بدن
به گزارش فرتاک نیوز،

 لیموترش، تربچه، آووکادو و هویج...... با مصرف بیشتر بعضی از موادغذایی می‌توانید با سرعت بیشتری وزنتان را کاهش دهید، کبد را پاکسازی نمایید و کمتر خسته شوید. در ادامه آبمیوه‌های سالمی را به این منظور به شما معرفی می‌کنیم تا در اولین فرصت در منوی روزانه خود بگنجانید.

 

۱- مخلوط آب هویج، آب سیب و آب لیمو

مواد لازم برای دو وعده: چهار عدد سیب، چهار عدد هویج و یک عدد لیموترش

فواید: این آبمیوه دوست کبد و کلیه‌هاست. هویج یک گیاه ریشه‌ای مقوی، دارای مواد معدنی، تصفیه‌کننده خون و ادرارآور است. فیبر زیاد موجود در آن برای روده‌ها مفید است و با آنکه کالری بسیار کمی دارد ولی به شما احساس سیری می‌دهد به همین دلایل از لاغرکننده‌ها و سم‌زداهای قوی به شمار می‌رود.

 

۲- آب لیموترش و زنجبیل

مواد لازم برای یک وعده : یک چهارم لیتر آب، یک سانتی‌متر زنجبیل تازه و یک چهارم لیموترش

نحوه آماده‌سازی: تکه‌های زنجبیل تازه را در فنجان قرار داده و آبجوش روی آن بریزید و سپس آب لیموترش را اضافه نماید. بین سه تا پنج دقیقه بگذارید دم بکشد و سپس به هم بزنید و میل کنید.

فواید: زنجبیل غنی از آنتی‌اکسیدان است و دارای خواص ضدالتهابی نیز هست. همچنین حاوی مواد فعالی است که برروی معده تاثیر گذاشته و هضم را آسان می‌کند. به علاوه باعث چربی‌سوزی و مبارزه با تشکیل لایه چربی روی پوست می‌شود. زنجبیل باعث پاکسازی دستگاه گوارش نیز می شود.

 

۳- آب چغندر قرمز و مرکبات

مقدار لازم برای یک وعده در روز: دو عدد چغندر قرمز، شش تا هشت عدد برگ چغندرقرمز، یک عدد گریپ‌فروت و دو عدد پرتقال

فواید: به‌طور کلی مرکبات غنی از ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و فیبر هستند و برای پیشگیری و مبارزه با عفونت مفید هستند.

 

۴- آب هویج و خیار

مواد لازم برای دو وعده: هشت عدد هویج، دو عدد خیار، چهار عدد سیب، یک عدد لیموترش، یک برش پنج سانتی‌متری زنجبیل تازه و چند شاخه نعنا

فواید: خیار به خاطر کالری بسیار کم، برای لاغری بسیار مفید است، به‌دلیل دارا بودن ۹۵ درصد آب، باعث رفع تشنگی و آبرسانی به بدن برای فعالیت‌های زیستی می‌شود. پوست خیار دارای مواد مغذی بسیاری است، آنزیم پپسین که برای بهبود هضم پروتئین در معده مفید است. پروتئین پروکسیداز که باعث کاهش قند خون می‌شود، آنتی‌اکسیدان‌ها، بتاکاروتن و ویتامین‌ A، ویتامین C، ویتامین B۱، ویتامین  B۲، ویتامین B۶، ویتامین K.

 

۵- کوکتل آناناس

مواد لازم برای یک وعده: یک نصفه آناناس ،یک عدد فلفل دلمه ای زرد، یک عدد لیموترش و یک برش دو و نیم سانتی‌متری زنجبیل تازه

فواید: آناناس ادرارآور است که برای دفع سموم بدن و جلوگیری از احتباس آب کمک می‌کند. آناناس تازه دارای آنزیم بروملاین است که برای بهبود هضم پروتئین در معده، گردش خون و مبارزه با بیماری‌های قلبی عروقی مفید است. آناناس حاوی مقدار زیادی ویتامین‌ A، ویتامین B، ویتامین C و ویتامین E می‌باشد.

 

۶- آب سیب، کیوی و لیموترش

مواد لازم برای دو وعده: دو عدد سیب سبز، چهار عدد کیوی و یک چهارم لیموترش

طرز تهیه: سیب‌ها را خرد کنید، کیوی‌ها را نصف کنید و پوست آنها را جدا کنید، پوست لیمو را جدا کرده و خرد کنید. همه میوه‌ها را در مخلوط‌کن بریزید تا مایع یکدستی به دست آید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

فواید: این آبمیوه غنی از ویتامین C است و باعث بهبود فعالیت‌های زیستی بدن می‌شود. به خاطر فیبر بالایی که در آن وجود دارد باعث عملکرد بهتر روده‌ها و دفع راحت‌تر مواد زاید بدن و داشتن حال بهتر می‌شود.

 

۷- آب توت‌فرنگی، تمشک و کیوی

مواد لازم برای دو وعده: حدود ۱۰۰ گرم توت‌فرنگی، چهار عدد کیوی، پنج سانتی‌متر زردچوبه تازه، حدود ۲۵۰ گرم تمشک و دو سانتی‌متر زنجبیل تازه.

طرز تهیه: برگ‌های توت‌فرنگی‌ها را جدا کرده، کیوی‌ها را نصف کنید و پوست آنها را جدا کنید. پوست زردچوبه تازه و زنجبیل را جدا کرده و خرد کنید. همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید تا مایع یکدستی به دست آید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

۸- آب گوجه‌فرنگی، آووکادو و سیر

مواد لازم برای دو وعده: دو عدد گوجه‌فرنگی رسیده، یک حبه سیر، نصف لیموترش و یک عدد آووکادو

طرز تهیه: گوجه‌ها را خرد کنید، پوست حبه سیر و لیموترش را جدا کنید. پوست و هسته آووکادو را جدا کنید. همه مواد را به همراه آب در مخلوط‌کن بریزید تا مایع یکدستی به دست آید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

فواید: آووکادو دارای فیبر طبیعی است که خیلی سریع احساس سیری به شما می‌دهد. همچنین دارای اسیداولییک است که یک ماده چرب است و در مغز احساس سیری را فعال می‌کند.

 

۹- آب گوجه‌فرنگی و رازیانه

مواد لازم برای دو وعده: سه عدد گوجه‌فرنگی رسیده، یک عدد غده انتهای گیاه رازیانه و نصف لیموترش

گوجه‌ها را خرد کنید، برگه‌های رازیانه را از هم جدا کنید، همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید تا مایع یکدستی به دست آید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

فواید: این آبمیوه هضم‌کننده، ادرارآور و همچنین برای مبارزه با نفخ روده‌ها مفید است.

 

۱۰- آب هویج، اسفناج، تربچه سیاه، کرفس و سیر

مواد لازم: پنج عدد هویج، یک عدد تربچه سیاه، یک ساقه کرفس، حدود دویست گرم برگ اسفناج، یک حبه سیر و نصف یک عدد لیموترش

طرز تهیه: پوست هویج، تربچه سیاه و سیر را جدا کرده و سپس خرد کنید، برگه‌های اسفناج و کرفس را نیز از هم جدا کنید، همه مواد را مخلوط‌کن بریزید و تا مایع یکدستی به دست آید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

فواید: تربچه سیاه دارای خواص کمک به هضم و غنی از ویتامین B۹ و پتاسیم می‌باشد. در بهبود سیستم ایمنی بدن، سیستم اعصاب و سیستم گوارش بسیار مفید است.

توجه: در مصرف آبمیوه‌ها هیچگاه زیاده‌روی نکنید و همواره در رژیم غذایی‌تان تعادل و تنوع را رعایت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان