//
کدخبر: ۵۴۳۴۰ //

تغییرات غذایی، کلید اصلی برای پیشگیری از سردرد و میگرن هستند

محققان می‌گویند که روغن ریحان از قرن‌ها پیش به‌عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای مقابله با درد و ریلکس کردن عضله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، این روغن برای سردردهای ناشی از گرفتگی عضله‌ها واقعا مفید است.

تغییرات غذایی، کلید اصلی برای پیشگیری از سردرد و میگرن هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

با توجه به این‌که میگرن‌ها و سردردها می‌توانند واقعا ناتوان‌کننده باشند و حتی بین ۴ تا ۲۴ ساعت ادامه پیدا کنند، درمان زودهنگام آن‌ها واقعا ضروری است. داروهای مسکّن بدون نسخه مانند استامینوفن، آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن می‌توانند درد میگرنی را متوقف کنند، اما فرد بیمار در موارد شدید به داروهای تجویزی نیاز پیدا می‌کند. با این‌حال، درمان‌های خانگی مناسبی هم برای مقابله با این مشکلات و پیشگیری از آن‌ها وجود دارند، ولی باید با پزشک خودتان درباره استفاده از آن‌ها مشورت کنید.

 

روغن اسطوخودوسبه حفظ آرامش و کاهش استرس کمک می‌کن

روغن اسطوخودوس نه‌تنها بوی فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه می‌تواند درمان خانگی موثری برای سردرد و میگرن باشد. اسطوخودوس ذاتا آرام‌بخش است و هر عنصری که استرس را کاهش بدهد، برای مقابله با سردرد مفید محسوب می‌شود. بخار روغن اسطوخودوس را می‌توان استنشاق کرد یا خود آن را به‌صورت موضعی مورد استفاده قرار داد، اما نباید آن را به‌صورت خوراکی مصرف کرد. قبل از استعمال موضعی روغن اسطوخودوس یا هر روغن دیگر، حتما از پزشک بخواهید که وضعیت پوست شما را از نظر آلرژی‌های احتمالی مورد بررسی قرار بدهد. محققان می‌گویند که اسطوخودوس، سطح سروتونین را تنظیم می‌کند و از این طریق، احساس کلی نسبت به درد را کاهش می‌دهد. اضافه کردن روغن اسطوخودوس به آب حمام نیز راه مناسبی برای تسکین دادن استرس‌های ذهنی و بدنی است.

 

روغن ریحان می‌تواند دردها و گرفتگی‌های عضلانی را تسکین بدهد

ریحان، یکی از گیاهان خوش‌عطری است که معمولا در تهیه پیتزا و پاستا به‌کار می‌رود، اما خاصیت‌های درمانی ویژه‌ای هم دارد. درواقع، روغن یا عصاره گرفته‌شده از ریحان می‌تواند درمان طبیعی و مناسبی برای سردرد و میگرن باشد. محققان می‌گویند که روغن ریحان از قرن‌ها پیش به‌عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای مقابله با درد و ریلکس کردن عضله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، این روغن برای سردردهای ناشی از گرفتگی عضله‌ها واقعا مفید است.

 

تغییرات غذایی، کلید اصلی برای پیشگیری از سردرد و میگرن هستند

بسیاری از محققان تاکید کرده‌اند که تغییرات غذایی، یکی از موثرترین و مفیدترین درمان‌های خانگی برای مقابله با سردرد و میگرن هستند، چون بعضی از مواد غذایی واقعا روی دفعات بروز سردردها و میگرن‌ها و شدت آن‌ها تاثیر می‌گذارند. این مواد غذایی عبارت‌اند از بعضی محصولات لبنی، بعضی از میوه‌ها مانند آووکادو، موز و مرکبات، فرآورده‌های گوشتی حاوی نیترات مانند ژامبون و هات‌داگ، مواد غذایی حاوی گلوتامات مونوسدیم (MSG)، مواد غذایی حاوی تیرامین و مواد غذایی تخمیرشده یا ترشی‌ها. شکلات و کره بادام‌زمینی یا حتی پیاز هم می‌توانند یکی از همین محرک‌ها باشند. اسیدهای چرب امگا-۳ موجود در بذر کتان می‌توانند التهاب را کاهش بدهند بعضی از سردردها می‌توانند به‌علت التهاب به‌وجود بیایند که این التهاب گاهی اوقات از کمبود اسیدهای چرب امگا-۳ در بدن نشات می‌گیرد. یکی از مطالعات منتشرشده در Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research نشان می‌دهد که نوعی ارتباط بین کمبود امگا-۳ در رژیم غذایی و فراوانی حملات میگرنی در افراد مبتلا به میگرن وجود دارد. بسیاری از مواد غذایی حاوی امگا-۳ هستند که بذر کتان، یکی از مرغوب‌ترین‌شان به‌شمار می‌رود و می‌تواند به تسکین سردردهای میگرنی کمک کند. شما می‌توانید با افزایش استفاده از ماهی در طول هفته، میزان امگا-۳ دریافتی بدن‌تان را افزایش بدهید

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۳۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان