//
کدخبر: ۵۰۰۸۰ //

اگر یبوست دارید این خوراکی ها را نخورید

مشکل یبوست خیلی از افراد را درگیر کرده و آزار می دهد. اگر شما هم با چنین مشکلی درگیر هستید بهتر است علاوه بر مصرف مواد غذایی حاوی فیبر زیاد، مصرف برخی مواد غذایی را محدود کنید.

اگر یبوست دارید این خوراکی ها را نخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

افرادی که از مشکل یبوست رنج می برند همواره به دنبال مواد غذایی ملین هستند تا مشکل برطرف شود. در این مطلب لیستی از این مواد غذایی را ارائه می دهیم.

 

مشکل یبوست با برنج سفید

حتما شما هم وقتی دچار بیرون روی می شوید به سراغ کته ماست می روید. برنج سفید حاوی میزان قابل توجهی نشاسته بوده و فیبر کمی دارد. بنابراین باعث کند شدن دفع می شود. به همین دلیل هم این ماده ی غذایی برای افرادی که دچار اسهال می شوند توصیه می شود. یادتان باشد که علاوه بر برنج مواد غذایی نشاسته ای دیگر مانند سیب زمینی، نان سفید و گندم تصفیه شده نیز همین خاصیت را دارند و اگر شما از مشکل یبوست رنج می برید بهتر است مصرف آن ها را محدود کنید.

 

جایگزین ها

توصیه می کنیم به جای برنج سفید از برنج کامل استفاده کنید. این نوع برنج حاوی فیبر زیادی است که با مشکل یبوست مقابله می کند. علاوه بر این می توانید به جای برنج سفید از حبوباتی مانند عدس، نخود (۸ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم)، لوبیا قرمز و لوبیا سفید استفاده کنید که سرشار از فیبر هستند و باعث دفع راحت می شوند. در حالت کلی در صورت بروز مشکل یبوست به جای مواد غذایی تصفیه شده از مواد غذایی کامل مانند نان سبوس دار و آرد کامل استفاده کنید.

 

موز سبز

ترکیبات مغذی موجود در موز متناسب به درجه ی رسیدن آن متفاوت است. موزهای نارس یعنی موز سبز حاوی نشاسته ی بیشتری است در نتیجه باعث کند و سخت شدن عمل دفع می شود. به همین دلیل مصرف موز نرسیده و سبز در صورت اسهال توصیه می شود. اما موزهای رسیده نشاسته ی کمتری دارند و در عین حال فیبرشان بیشتر است. در نتیجه باعث دفع راحت تر می شود.

 

اگر از مشکل یبوست رنج می برید در انتخاب موز دقت کنید. شما باید موزهای کاملا رسیده (زرد همراه با لکه های قهوه ای) استفاده کنید.

 

به یبوست آور است

به یکی از آن دست میوه های حاوی فیبر و پکتین است. اما این فیبرها از نوع فیبرهای محلول در آب هستند که باعث کند شدن دفع مدفوع می شوند. به همچنین برای افرادی که از مشکل ورم معده رنج می برند و یا دچار اسهال می شوند مفید است. اما این میوه برای افرادی به طور مرتب دچار مشکل یبوست می شوند توصیه نمی شود.

 

جایگزین ها

می توانید به جای این میوه از مرکبات، تمشک و انجیر استفاده کنید. یادتان باشد که میوه های سرشار از فیبرهای غیرمحلول در آب باعث سرعت بخشیدن به عمل دفع می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: نبض ما
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۰۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان