//
کدخبر: ۴۸۲۶۲ //

غذاهایی که طعم مرگ می دهد!

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: غذای آماده و فست فود عامل مهمی در بروز سرطان و بیماری‌های غیر واگیر محسوب می‌شود.

غذاهایی که طعم مرگ می دهد!
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدحسین‌ عزیزی‌ رئیس‌ انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: فرآورده‌های گوشتی‌ به دلیل وجود مواد نگهدارنده‌ می‌توانند‌ باعث بالا رفتن چربی‌ و کلسترول‌ بد خون شود.

 

وی بیان کرد: مصرف فرآورده‌های گوشتی‌ و  به ویژه همبرگر‌ به دلیل مواد نگهدارنده موجود  در دراز مدت می‌تواند باعث بروز سرطان در افراد شود اما این مسئله به طور قطع به پزشکان ثابت نشده است  ولی نکته قابل توجه این است که  مصرف همبرگر و فست فود سبب چاقی و اضافه وزن می شود و  چربی ناشی از آن باعث گرفتگی عروق و شریان های اصلی خون می شود که کار خون رسانی را با اختلال روبه رو می کند.

 

رئیس‌ انجمن صنایع غذایی ایران عنوان کرد: به طور کلی فست‌فود و موادغذایی‌ مانند همبرگر‌ از چربی‌ بالایی برخوردارند‌ و می‌تواند سطح کلسترول‌ خوب خون را  کاهش داده و مشکلات متعددی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد ایجاد کند .

 

وی اظهار کرد: استفاده از اسانس و رنگ غیر مجاز در فست فود ها ممکن است خطر اپتلا به انواع بیماری های غیر واگیر را زیاد می کند و در دراز مدت ممکن است به یکی از  فاکتورهای خطر تبدیل شود.

 

عزیزی گفت:  مردم باید به جای مصرف فست فود ها و غذای آماده سراغ مواد مغذی و میوه جات بروند تا سلامتی بدن و کارکرد اعضا از بین نرود.

 

رئیس‌ انجمن صنایع غذایی ایران تأکید کرد: چربی ترانس‌ در روغن‌های نباتی‌ بیشتر بوده و باعث ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی‌ می‌شود و چربی‌های اشباع نیز باعث بالا رفتن کلسترول‌ خون بدن می‌شود

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۲۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان