//
کدخبر: ۴۵۳۲۸۴ //

چند توصیه در خصوص مصرف ویتامین‌ها

فوق تخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مصرف ویتامین‌های محلول در چربی شامل A ،D ،E ،K و محلول در آب شامل اسید فولیک و ب کمپلکس و... برای سلامتی تمام افراد لازم و ضروری است که باید از طریق مصرف مواد غذایی تامین شود.

چند توصیه در خصوص مصرف ویتامین‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر منصور شهرکی در گفت وگویی، ادامه داد: اگر هر فردی تنوع غذایی داشته باشد و از تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن در طول روز استفاده کند، هیچگونه مشکلی در دریافت و رسیدن مواد غذایی به بدن بوجود نمی آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی ویتامین ها برای سلامتی مهم هستند، ویتامین A با افزایش عملکرد مغز در بینایی و سلامت سلول‌ها مرتبط است.

وی ادامه داد: تخم مرغ، کره های گیاهی، میگو، ماهی شیر و.. از منابع غذایی حاوی ویتامین A به شمار می‌آیند.

دکتر شهرکی گفت: بدن می‌تواند مقدار کمی‌ ویتامین D ایجاد کند و این کار را با تبدیل نور خورشید از طریق پوست انجام می دهد.

وی عنوان کرد: فردی که از مواد غذایی شامل شیر، لبنیات، گوشت قرمز، سبزیجات و میوه استفاده می کند می تواند ویتامین های محلول در آب خودش را تامین کند.

این متخصص با بیان اینکه گاهی اوقات یک فرد نیاز به دریافت مکمل دارد که تجویز آن باید زیر نظر متخصص تغذیه و یا پزشک متخصص باشد، ادامه داد: در صورت کمبود آهن در بدن فرد علت کمبود آن در بدن مورد بررسی قرار می گیرد و در جهت رفع علت آن اقدام می شود و سپس مکمل های آهن دار تجویز می شود.

دکتر شهرکی عنوان کرد: مرکبات، توت فرنگی و فلفل، سرشار از ویتامین C هستند و نیاز به مصرف خود سرانه مصرف مکمل ویتامین C  وجود ندارد، مصرف خودسرانه ویتامین C منجر به عوارض جانبی مانند سنگ کلیه می شود.

وی همچنین به ورزشکاران توصیه کرد: از مصرف خودسرانه مکمل های تغذیه ای برای عضله سازی پرهیز کنند چرا که منجر به عوارض جبران ناپذیری می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان