//
کدخبر: ۴۵۲۷۶۳ //

فواید تخم مرغ برای کودکان

وقتی سخن از رژیم غذایی کامل بچه‌ها در طول سال‌های رشد به میان می‌آید، چالش همیشگی برای والدین این است که تصمیم بگیرند کودک را مجبور کنند چه چیزی بخورد و چه چیزی نخورد.

فواید تخم مرغ برای کودکان
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر شما فردی هستید که مدتی است با قضیه رژیم غذایی فرزندتان دست و پنجه نرم کرده‌اید، در این مطلب به یک راه حل هوشمندانه و سالم اشاره کرده‌ایم که کار والدین را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

تخم مرغ یکی از غنی‌ترین منابع مواد مغذی است و اگر روزانه یک عدد تخم مرغ به بچه ها داده شود، می‌تواند سطح ضریب هوشی IQ آن‌ها را ۱۵ امتیاز افزایش دهد. به گفته متخصصان تغذیه تخم مرغ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای آمینه، آهن، ویتامین‌ها، مواد معدنی و کاروتنوئیدها و همچنین مواد مغذی مقابله کننده با بیماری‌هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است. همچنین، طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله «نوترشنال نوروساینس» (Nutritional Neuroscience) که شامل ۷۹ شرکت‌کننده بین سنین ۱۸ تا ۷۵ سال بود، مشاهده شد که تخم‌مرغ عملکرد شناختی را نیز بهبود می‌بخشد.

مواد مغذی موجود در تخم مرغ

به گفته متخصصان تغذیه، خوردن یک تخم مرغ در روز می‌تواند به بدن شما ۷۵ تا ۷۶ کالری، ۷ تا ۸ گرم پروتئین، ۵ گرم چربی و ۱.۶ گرم چربی اشباع شده، همراه با مواد مغذی فراوانی برساند که در عضله سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین به بازسازی سلول‌ها و بافت‌ها کمک می‌کند. به گفته متخصصان، با بیش از ۶ گرم پروتئین در هر تخم‌مرغ، تقریبا نیمی از رژیم غذایی توصیه شده برای کودکان نوپا و تقریبا یک سوم از رژیم غذایی توصیه شده برای کودکان بزرگ‌تر تامین می‌شود.

زمان مناسب برای دادن تخم مرغ به بچه‌ها

طبق داده‌های آنلاین، توصیه می‌شود یک تخم‌مرغ کامل پخته شده را در اولین سال زندگی کودک خود، حدود شش ماهگی، اما نه قبل از چهار ماهگی وارد رژیم غذایی او کنید. مشخص شده که وارد کردن تخم مرغ به رژیم غذایی کودکان در سنین پایین به آن‌ها کمک می کند تا تحمل‌شان نسبت به تخم مرغ بالا برود و ممکن است خطر ابتلا به آلرژی را کاهش دهد. معرفی دیرهنگام تخم مرغ به کودک ممکن است احتمال ابتلا به آلرژی غذایی را افزایش دهد. تا آنجا که به مقدار مربوط می شود، شروع مصرف تخم مرغ با مقادیر کم مانند یک چهارم قاشق چایخوری مخلوط با هر غذای دیگری خوب است و نباید بیش از دو بار در هفته ارائه شود.

فواید تخم مرغ در رژیم غذایی

تخم مرغ مملو از ۱۳ ویتامین و مواد معدنی مختلف است. آن‌ها حاوی کولین، یک ماده مغذی که به رشد سالم مغز کمک می‌کند، هستند. آن‌ها همچنین سرشار از ید، آهن، پروتئین با کیفیت، چربی امگا ۳ و ویتامین‌های A، D، E و B۱۲ هستند. وقتی به عنوان یک صبحانه با پروتئین بالا مصرف شود، می‌تواند سطح سیری کودک را افزایش داده و گرسنگی را نیز کاهش دهد.

شیوه اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی کودکان

توصیه می‌شود در سال اول زندگی فرزندتان یک تخم مرغ کامل پخته شده معرفی کنید و بهترین راه برای این کار پوره یا له کردن یک تخم مرغ آب‌پز یا همزده است تا از بافت مناسب آن اطمینان حاصل کنید. همچنین از افزودن نمک یا چاشنی‌های دیگر در مرحله اولیه خودداری کنید. برای بچه‌های بزرگ‌تر، تخم‌مرغ‌های آب‌پز به شکل سالاد ، انتخاب‌ خوبی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۲۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان